Ga naar inhoud

Ik wil een Game computer kopen budget is maximaal €1500

Aanbevolen berichten

De Razer Lachesis heeft niet zo veel knoppen hoor, eigenlijk standaard voor een gaming-muis. Als je een 'standaard' gaming-muis wilt zoals de Lachesis, kan je eens kijken naar de goedkopere Abyssus van Razer.

De Qck(+) muismatjes van SteelSeries zijn een aanrader, geschikt voor alle type games. Echte gaming-toetsenborden zijn redelijk duur, maar de Logitech G105 heeft een redelijke prijs/prestatieverhouding.

Wat is je budget voor de monitor? Welke schermgrootte?

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 32
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ik dacht aan een 22 - 23 inch scherm, dat zal wel groot genoeg zijn en van budget heb ik niet echt een idee hoeveel een degelijke monitor kost dus kan ik ook niet zeggen wat mijn budget is.

De Abyssus heeft toch maar 3 knoppen (links+rechts+wiel) en de Lachesis heeft 9 knoppen.

En van muismatjes heb ik ook gehoord dat als je laser of optische muis neemt dat je dan een hard of een zacht oppervlak van muismat moet nemen (stof of rubber of plastiek of metaal of ...) afhankelijk van het type muis.

mvg

Shini

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lachesis heeft inderdaad 9 knoppen maar knoppen alleen zegt niet veel.

Belangrijkste is de DPI en inches per seconde en dat zit goed bij Lachesis.

Ik zou voor deze monitor kiezen.

Goed geprijsd en toch zeer snelle.

Bij laser en zeker bij optische muis is het belangrijk dat je een donker ondergrond hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb ik een besturingssysteem nodig: ja, het liefste Win 7 Home Premium maar ik ken het eigenlijke verschil tussen 32bit en 64bit niet dus daar weet ik niet wat ik moet nemen

Als geheugen hoorde ik dat 2 maal 4 GB Corsair Vengeance goed was

Shini

Om op je vraag te antwoorden, je moet dus een x64-bit besturingssysteem nemen, want een x32-bit van Home Premium kan maar maximum 4Gb aan RAM hebben, terwijl je bij de x64-bit tot 16GB aan RAM kan hebben op Home Premium.

Verder van Game-PC samenstellingen ken ik niets, ik game alleen op consoles. xD

EDIT: Blijkbaar had je het al gekozen, want ik had niet gezien dat er nog 2 pagina's achter kwamen. :$

aangepast door Gast
Link naar reactie
Delen op andere sites

• 4 weken later...

Ik heb het topic terug geopend want ik heb een vraag over een muis

momenteel twijfel ik tussen een Corsair Vengeance M90 en een Razer Naga (beide zijn MMO muizen vanwege de vele knoppen).

Over de M90 lees ik: zeer stevige muis met goede laser maar software die het niet doet en moeilijk in te drukken zijknoppen.

Over de Naga lees ik: dat er een deel mensen problemen krijgen na een jaar maar velen krijgen ook nooit problemen, zeer goede software, de zijknoppen zijn moeilijk om te leren maar dat is een tijdje wennen en dan kan je het en dan zijn ze schitterend.

Maar de naga is een muis die al een aantal jaren op de markt is maar de M90 is pas van vorig jaar dus daar zijn heel wat minder echte lange gebruikers.

Maar door alles te lezen zie ik de bomen niet meer in het bos en wou nu vragen wat jullie mening is en misschien enkele adviezen of bevindingen.

mvg

Shini

Link naar reactie
Delen op andere sites

MMO technologie bestaat al een tijd.

Beiden muizen zijn aan elkaar gewaagd maar Corsair Vengeance M90 heeft een iets hoger DPI.

Maar Corsair Vengeance M90 heeft wel een driver update en dus zal het probleem ondertussen opgelost zijn in verband met software.

Met beiden muizen zal je moet wennen aan de vele knoppen die bij beiden anders zijn.

Eigenlijk zou je de muis zelf in de handen moeten hebben want belangrijk is dat je goed voelt bij de muis.

Persoonlijk zou ik voor Corsair Vengeance M90 kiezen gezien het feit dat de knoppen gemakkelijk voelbaar zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zal hopelijk volgende week de muizen ergens kunnen gaan testen op hoe ze in de hand liggen enzo maar de software klachten over de M90 waren over de originele software dusja mijn gevoel gaat nu ook uit naar de M90.

Ook heb ik nog een vraagje over toetsenborden, ik was al van plan om de K90 van corsair te kopen maar aangezien ik in belgie woon, gebruik ik AZERTY maar ik vind het moeilijk om de azerty van de K90 te vinden meestal staat er QWERTY of niets en voor een toetsenbord van ongeveer 110€ wil ik dan ook wel de juiste hebben, weet iemand waar ik de AZERTY kan vinden in webwinkels want die zijn meestal goedkoper dan gewone winkels?

mvg

Shini

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 1 maand later...

Ik heb het topic terug geopend want mijn budget is terug 1500€

maar doordat de prijzen wel veranderd zullen zijn en met de komst van bijvoorbeeld de GTX 660 TI zal ik toch maar weer opnieuw alles vragen en het lijstje invullen.

Waar heb ik een PC voornodig: ik ga mijn oude laptop nog houden voor school dusdeze nieuwe computer is voornamelijk voor game gebruik, games zoalsBF3/CoD/Skyrim/Diablo III op high en ultra settings en hopelijk ook future proof voor enkele jaren.

Wat is mijn budget: mijnbudget is € 1500 liefst met een monitor inbegrepen (ik heb toetsenbord+muis al)

Een merkcomputer of eensamenstelling: ik denk dat een samenstelling beter prestaties voor je geld geeft, dus een samenstelling.

Ga ik overklokken: liefst de mogelijkheid tot overklokken.

Ga ik later upgraden: ik wilzolang mogelijk up-to-date blijven met deze pc maar wrs ga ik over 2-3 jaar(hopelijk) toch wel achterwege geraken en dan wil ik de mogelijkheid totupgraden ja.

Heb ik al die nieuwefuncties wel nodig: Wat zijn deze "nieuwe functies" tegenwoordig, zo moet ik bijvoorbeeld geen touchscreen of 3D scherm hebben, maar de nuttige dingen mogen er natuurlijk wel op de computer zitten. Zolang ze niet maar wat "speeltjes" zijn dat je eig maar 1 keer gebruikt voor de lol en dan nooit meer gebruikt en dan kostte dat €100 bij wijze van spreken.

Ga ik zelf assembleren: neen,ik heb niet de kennis om een computer in elkaar te prutsen, en ik wil geenrisico lopen door zelf iets te vernietigen en dan opnieuw te moeten kopen.

Heb ik een besturingssysteemnodig: ja.

Ga ik zelf installeren: dit kan ik zelf doen ja.

Heb ik een voorkeur aan onderdelen:

Als CPU liefst Intel

Liefst een SSD als opslagschijf (van 128 GB ofzo)

Misschien als dit in het budget past 2 GTX 660 TI (van MSI).

Een voeding die dit systeem aankan + 2 schermen (ik heb nog een oud scherm dat ik als 2de scherm ga gebruiken voor skype en youtube enzo).

Als moederbord misschien de AsRock Z77 Extreme 4 (is een goed moederbord hoorde ik)

Heb ik nog randapparatuur nodig: Ik heb nog zeker een Monitor nodig, liefst 23-24 inch, een goede snelle en degelijke monitor, liefst binnen het totale budget.

Heb ik specifieke wensen:

Liefst een Case met stoffilters, goede koeling en een stil systeem.

Het Blauw zwarte thema mag, maar is geen must, (misschien een zwarte case met side panel en dan gewoon van die LED latjes ofzo erin laten leggen, mag ook, maar koeling en stil heeft voorrang.

Er moet ook zeker een draadloze netwerk ontvanger aanwezig zijn in het systeem. Liefst een goede sterke want soms zitten we met 2 op het draadloze netwerk, en wil ik toch mijn internet games blijven spelen zonder laggs en rubberbanding.

Woont u in Nederland of België, wil u bestellen bij een specifieke (web)winkel: Ik woon in belgie en heb geen specifieke webwinkel.

Wat mij wel is opgevallen op AZERTY is, dat als ik een systeem "samenstel" en dan inlog, dan stijgt de prijs, dit komt wrs doordat ik mijn woonplaats als Belgie heb opgegeven en azerty dan toch de 21% btw aanrekent in plaats van 19%

quote van azerty site:

Consumenten uit België betalen vanaf 1 september 2011 21% btw en geen 19% btw. Volgens de wetgeving zijn we daartoe verplicht. Aangezien wij jaarlijks het drempelbedrag overschrijden, dienen wij volgens de belastingdienst 21% in rekening te brengen. Wanneer we dat niet doen, dan betalen we een enorme boete na controle.

Ik hoop dat er met dit budget toch een krachtige pc van te maken met deze wensen.

mvg

Shini

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.