Ga naar inhoud

Windows update niet actief

Aanbevolen berichten

Beste mensen,

Op mijn netbook met Windows 7 Starter kan ik Windows Update niet meer uitvoeren. Als ik klik op "zoeken naar updates", komt er een melding dat Windows Update niet actief is.

Toch heb ik het ingesteld op automatisch zoeken naar updates en die installeren.

Om systeemherstel zie ik maar 1 herstelpunt en dat is van april 2012. Herstellen naar dat punt lukt niet er treedt een onbekende fout op. Eerder herstelpunten worden niet weergegeven.

Sinds 8 mei is de netbook niet gebruikt tot vandaag.

Graag tips om dit te verhelpen. Alvast dank daarvoor.

Mvg,

Henk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download de bijlage WindowsUpdate.txt en bewaar ze op je bureablad.

Verander dan de txt in bat

Ga naar start -alle programma's - bureauaccessoires.

Klik met rechts op het icoon van de opdrachtprompt en kies voor uitvoeren als administrator om het opdrachtprompt te openen.

Typ nu %userprofile%\Desktop\WindowsUpdate.bat en druk enter.

Na uitvoering sluit je het opdrachtprompt en probeer dan de windows updates nogmaals te installeren.

Als het nog niet lukt, herstart dan de pc en probeer het opnieuw.

WindowsUpdate.txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je voor dit advies.

Dit heb ik gedaan.

Na intikken van %userprofile%\Desktop\WindowsUpdate.bat werkte Windows update wel weer, maar gef een foutmelding tijdens zoeken naar updates. NAdat netbook opnieuw was opgestart, werden de updates keurig binnengehaald en geïnstalleerd.

Probleem opgelost!

Mvg,

Henk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.