Ga naar inhoud

Wifi probleem met Android tablet

Aanbevolen berichten

Internet van UPC,

modem Cisco EPC3212,

router Linksys e4200, DHCP is ingeschakeld op de router.

PC met Windows XP (bedraad),

tablet Lifetab met Android 3.2.

Tot voor kort had ik alleen bedraad internet, maar omdat ik een Android tablet heb gekocht had ik Wifi nodig.

Ik kocht een Linksys e4200 router, niet echt een goedkope router maar hij kwam goed uit een test van Computer!Totaal en ik dacht een goede keus te hebben gemaakt.

Helaas heb ik problemen, de ene keer heb ik meteen Wifi op mijn tablet en de andere keer helemaal niet.

Het is dan moeilijk om wel verbinding te kunnen krijgen. Ik doe dan maar wat:

Draadloos netwerk verwijderen op de tablet en alle gegevens weer opnieuw invoeren. Modem en router uit en weer aan, alleen router uit en weer aan, Wifi op de tablet uit en weer aan, de PC (nog steeds bedraad) uit, router uit/aan en dan soms ineens heb ik eindelijk weer Wifi op de tablet, maar waardoor dat nu kwam is mij dan ook niet duidelijk.

Het is vaak de vraag van "doet hij het wel, of doet hij het niet", de Wifi dus op de tablet.

Het is mij opgevallen dat als de andere PC (bedraad) online is, ik vaak dan geen WiFi heb. Zodra deze PC uitgezet wordt reset ik de router en krijg ik verbinding op de tablet.

Toch zijn er ook momenten dat, ook al is de andere PC al online, de Wifi verbinding vlekkeloos verloopt, volgens mij is dat op dagen dat ik als eerste gebruik heb gemaakt van internet met de tablet en de andere PC nog uit staat.

Toen ik laatst op familie bezoek ging, waar ik al eerder van hun Wifi verbinding gebruik had gemaakt, vond de tablet probleemloos meteen weer de verbinding, terwijl ook bij hen een PC (bedraad) al gebruikmaakte van het netwerk.

Een en ander zorgt er vaak wel voor dat ik de tablet maar niet aan zet, om niet weer tijden te hoeven proberen om verbinding te krijgen, ik denk er zelfs over om de tablet maar weer te verkopen, maar er moet toch een oorzaak zijn waarom dit zo moeizaam verloopt?

Ik zou graag een oplossing voor dit probleem hebben want ik snap er niets van. Al vast bedankt voor het meedenken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kreeg vanavond de wifi verbinding van het tablet met geen mogelijkheid aan de praat en in de buurt waren vreselijk veel draadloze netwerken actief. Omdat mijn router zelf naar een vrij kanaal zoekt had hij daar denk ik moeite mee.

Het lijkt dat ik zelf nu de oplossing voor mijn wifi probleem heb gevonden door op de router de Wlan op een vast kanaal te zetten en niet meer op auto.

Ik wacht nog een paar dagen of dit de werkelijke oplossing van het wifi probleem is, als dat niet het geval is dan vertel ik dat hier.

Is dit wel de oplossing geweest dan zet ik hem op opgelost.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.