Ga naar inhoud

Is een hot-swap van de batterij schadelijk voor een laptop?


timd

Aanbevolen berichten

Beste

Omdat ik mijn computertemperatuur wat wil laten zakken en om de batterij een iets langere levensduur te geven, neem ik de batterij uit mijn laptop en werk ik enkel op netwerkstroom.

Is het echter schadelijk voor de laptop om de batterij uit de laptop te nemen wanneer de laptop aanstaat (en de AC adapter natuurlijk ingeplugt is)? Op het net is hierover verrassend weinig en tegenstrijdige informatie te vinden. Het gaat om een Akoya p6612

Alvast hartelijk bedankt

Tim

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vermeldde reeds in een ander topic van je (nav probleem met temperaturen) dat ik een P6612 "in onderhoud" heb.

Een aantal dagen geleden ontdekte ik dat de laptop met een kapotte batterij en eveneens bij werken zonder batterij (da's net het bizarre) volgende temperaturen behaalt: CPU: 59°C, mobo: 56°C, GPU: 67°C, HDD: 41°C.

Temperaturen werden gemeten na 1 uur gebruik: 50 minuten intensief gebruik, nadien 10 min idle.

Wanneer er een nieuwe batterij in de laptop wordt geplaatst en de temperaturen na dezelfde taken worden opgemeten zien deze er totaal anders uit: CPU: 34°C, mobo: 36°C, GPU: 46°C, HDD: 33°C.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo timd,

Als je binnen dit topic verder geen vragen of problemen meer hebt, mag je dit onderwerp afsluiten door een klik op de knop +Markeer als opgelost die je links onderaan kan terugvinden…zo blijft het voor iedereen overzichtelijk.

Uiteraard kan je in geval van nieuwe/andere problemen steeds weer een nieuw topic openen…:top:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.