Ga naar inhoud

game laptop kopen

Aanbevolen berichten

ik heb besloten een game laptop te gaan kopen van max 1500 euro, nu heb ik even rondgekeken en nu kwam ik op de volgende vragen uit:

-is het slim om SSD geheugen te kopen? (ivm hoge prijs), zo ja 64 gb, 128gb? welk merk? en er is ook nog verschil in sata II en sata III

-is een i73610QM (2,3 gh) een goeie processor? ik zag dat deze processor regelmatig wordt gebruikt in deze prijsklasse. ook vroeg ik me af hoe groot het verschil nou is tussen deze en een tweede generatie?

-15,6 of 17,3 inch? ik zal de laptop regelmatig willen verplaatsen maar niet dagelijks.

-is het verschil tussen 1333mhz en 1600mhz werkgeheugen groot?

-scheelt het veel geld/prestaties om 3 maanden te wachten? ik heb hem namelijk nog niet NU nodig

-via VS bestellen? scheelt over het algemeen geld maar wat zijn de nadelen?

-hoeveel werkgeheugen nodig? hij moet wel lang meegaan dus ik dacht aan 12-16gb?

en ik vroeg me af of iemand misschien een goeie suggestie heeft?

zelf dacht ik dat dit misschien een goede keuze zou zijn, ziet er ook erg vet uit:

LAPTOP

1. Waarvoor heb ik een PC nodig ? om te gamen, grafisch ontwerpen, films en muziek en internet
  2. Wat is mijn budget ? 1500 euro. (hij moet wel een tijd meegaan)
  3. Een merkcomputer of een samenstelling ? maakt niks uit?
  4. Ga ik overklokken ? ben ik iig in het begin niet van plan maar als het later mijn laptop sneller kan maken waarom niet?
  5. Ga ik later upgraden ? is dit wel mogelijk in een laptop?
  6. Heb ik een besturingssysteem nodig ? ja gewoon windows.
  7. Ga ik zelf installeren ? voor zover nodig.
  8. Heb ik een voorkeur aan onderdelen ? nee
  9. Heb ik nog randapparatuur nodig ? een goeie muis (niet te duur)
  10. Heb ik specifieke wensen ? het zou fijn zijn als hij 5 jaar meeging.
  11. Woont u in Nederland of België, wil u bestellen bij een specifieke (web)winkel nederland en nee.

aangepast door joost1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze laptop is zeer goed voor de prijs.

Een zeer goed processor en ook een heel goede videokaart.

Geheugen wordt tegenwoordig meer als stunt verkocht maar in praktijk zal je niet gemakkelijk 6 Gb geheugen gebruiken.

Als de laptop 8 Gb is dan zal Windows nog eens 8 Gb swap geheugen aanmaken en dan komt je aan 16 Gb

SSD moet je vooral kopen voor de opstart snelheid en ook om programma sneller te laten starten en daar houd alles mee op.

Een laptop kan je niet upgraden zoals een computer.

15,6 of 17,3 inch is een persoonlijke voorkeur.

Mijn dochter had een 17 inch laptop en nu werkt ze tijdelijk met 15,6 inch van mij en toch wilt ze terug naar 17 inch als er een nieuwe komt.

Hoe meer mhz geheugen hoe beter het is doch het mag niet de processor snelheid overschrijden.

Bij i73610QM is dat beter om 1600 mhz te hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

* in de VS is de netspanning 110V ipv de 220V bij ons : je hebt dus zowiezo een andere kabel/verloopstekker voor je netspanningadapter nodig of een complete adapter wanneer de originele niet geschikt is voor 220V

* wat met de garantie bij aankoop in de VS ?...:hmmmm:

* bij de aankoopprijs dien je 3 belangrijke bedragen bij te tellen : BTW, invoertaksen en het verzekeren van je zending.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@stegisoft,

als ik grafisch wil ontwerpen en tegelijk muziek wil luisteren en op internet wil surfen gebruik ik dan ook niet meer als 8 gb ram? want ik wil architectuur gaan studeren en ik las op internet dat deze programma's soms nogal wat werkgeheugen vreten.

verder vroeg ik me af of ik niet een de betere videokaart (670M 3gb) van mijn eerste voorstel nodig had? of is de 650M 2gb ook goed genoeg om een tijdje de nieuwste games te blijven spelen? (omdat je de videokaart niet kan vervangen (toch?) dacht ik dat het beter was om de 670M te kopen omdat deze laptop wel 4-5 jaar mee moet gaan).

wat betreft de schermgrootte maakt 15 of 17 inch me niet zo veel uit, als het 50 euro scheelt zal ik wel de 17 nemen maar zo snel als het meer als 100 euro extra gaat kosten zal ik denk ik toch uitwijken naar de 15,6.

@asus,

mijn moeder zal deze zomervakantie in de VS zijn, als zij hem dan daar koopt heb ik geen last van btw,invoer etc. dan zou ik gewoon een Europese stekker kopen maar dan zit ik alleen nog met de garantie, want de garantie die erbij zit (zolang ik geen extra garantie/verzekering koop) is van MSI zelf toch? dus dan moet ik hem sowieso opsturen als er wat aan de hand is?

verder nog de volgende vragen:

-hoeveel SSD geheugen heb je nodig om je windows 7 (gewoon home premium) op te zetten en een normale hoeveelheid aan spellen/programma's?

-zitten er in een laptop 2 werkgeheugen sloten? want als er al 8gb in zit (2x4) kan ik er dan nog 4 extra bij zetten of moet ik dan een 4gb kaart vervangen door een 8gb kaart?

-als je werkgeheugen vervangt moet je dan 2x dezelfde hoeveelheid hebben? of kan je ook 1x8 + 1x4 gebruiken?

-als je 1 schijf werkgeheugen vervangt moet dit dan van dezelfde fabrikant/dezelfde serie zijn?

-als je 1 schijf werkgeheugen vervangt moeten beide schijven dan hetzelfde aantal mhz hebben/maakt dit uit voor de snelheid? (1600mhz wordt het)

bedankt voor jullie reacties en adviezen :)

joost.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beter toch wat oppassen met MSI. Deze staan er om bekend om een vrij slechte dienst na verkoop te hebben.

Vanuit België worden deze opgestuurd naar Polen (als ik me goed herinner), waardoor je hem gemakkelijk een tweetal maanden zal missen. Ik heb al verschillende eigenaars van een MSI laptop weten klagen dat hun probleem na die lange wachttijd totaal niet opgelost was enz.

Op deze site kan je zien welken merke de betere (of slechtere) DNV hebben:

Tech Support Showdown 2011 | Tech Support Showdown Results Compared

Wat vind je van de Alienware notebook van Dell?

Deze is iets duurder maar Dell heeft wel een zeer goede DNV (wordt thuis opgehaald en binnen 1 week teruggebracht).

aangepast door Jion
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat vind je van de Alienware notebook van Dell?

Mijn zoon zo'n een laptop en het is een vrij zware laptop.

Ik heb uw link niet gezien in de eerste bericht.

Dat is nog een betere laptop dat ik voorstelde.

Maar wees gerust: 8 Gb is ruim voldoende voor grafische bewerking omdat grafisch de rekenkracht van de cpu, geheugen en ook videokaart geheugen gebruikt.

Met de helft minder kan je nog altijd grafisch werken.

Het verschil zit in het feit dat het sneller rekent dankzij de processor en videokaart.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hebben jullie misschien goed advies over wat voor videokaart ik moet hebben? heb ook op andere forums gelijke posts gezet maar ik hoor vaak dat ik dan aan de 7970m moet maar dat ding is pittig duur. ik wil namelijk wel games als bf3 op mn laptop kunnen spelen.

iig goed om te weten dat 8gb ram genoeg is.

verder stelden mensen op andere forums voor om een BTO laptop te kopen, deze kan je zelf samenstellen maar ik hoorde ook weer verhalen dat deze weer niet zo degelijk waren, iemand nog advies/ervaringen m.b.t. dit merk?

Link naar reactie
Delen op andere sites

BTO laptop hebt je het voordeel dat je zelf kan samenstellen maar de prijs ligt wel hoog als je veel eisend bent.

Maar ik kan niet zeggen of de laptop daar goed is en wat nog belangrijk is of de service ook goed is.

Mits betaling kan je voor extra waarborg kiezen.

GTX670M heeft 3 Gb geheugen terwijl 7970m 2 GB geheugen heeft.

Beiden zijn zeer goed maar ik zou voor GTX670M kiezen gezien je ook voor architectuur gaat leren mogelijk ook met 2D/3D wilt werken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

maar de 7970 is daarintegen wel weer een stuk sneller als de 670 volgends de meeste benchmarks is de 7970 zelfs sneller als de 675

mijn oog is nu gevallen op de alienware m17x met:

-i7-3610QM

-675M 2gb

-8gb ram 1600mhz

-1920x1080

-500gb 7200 rpm

1560 euro.

aangepast door joost1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.