Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Goeiedag,

Eerst en vooral, ik wist niet goed waar ik dit moest plaatsen, dus dan heb ik het maar in Software geplaatst. Als er een mod dit wil verplaatsen: be my guest.

Ik heb redelijk wat ISO images staan van games. En sinds kort lukt het me niet meer om installaties te voltooien. Ik kan de virtuele cd mounten (PowerISO en Daemon Tools) en de installatie starten, maar na een tijdje krijg ik dit:

post-34632-1417704942,5011_thumb.jpg

Telkens opnieuw op een ander bestand dat de installatie aan het kopiëren is! Ik krijg dit probleem ook met dezelfde iso's die ik vroeger al eens zonder problemen geïnstalleerd heb.

Ik dacht, laat ik die iso's eens uitpakken met Winrar en in de Windows Explorer de setup starten... Precies hetzelfde probleem.

Heb mijn harde schijf net gedefragmenteerd, werkt niet.

[Hoort niet bij de vraag, is nu gewoon verdere info die ik meegeef:]

[Geen idee of dit ermee te maken heeft, maar als ik grote Winrar bestanden download, zit er praktisch altijd een fout in, en moet dit opnieuw gedownload worden (want ik kan niet uitpakken). In veel van de gevallen download ik dan zelfs via wifi met mijn smartphone en transfereer ik het bestand dan naar mijn pc.]

Ik begin te denken dat het probleem bij mijn harde schijf ligt (Seagate ST31000528AS - SATA).

Wat denken jullie?

Alvast bedankt voor eventuele antwoorden.

Met vriendelijke groeten,

Sander

  • Reacties 23
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:
Waar zijn de ISO's van afkomstig?

Voornamelijk van het internet (bvb mijn installatie iso van Visual Studio via MSDNAA), maar er zitten er ook bij die ik destijds van een fysiek dvd'tje geconverteerd heb tot iso op mijn pc.

Geplaatst:
Heb je dit probleem bij alle iso's of enkel met deze die van internet komen?

Voor de iso's die je zelf hebt gemaakt van een dvd; lukt het nog met de originele dvd te installeren?

Ik heb heb probleem bij alle iso's. Via dvd iets installeren lukt wel... Net daarmee dat ik denk dat het met mijn harde schijf te maken heeft...

Geplaatst:

Dan zullen we een schijfcontrole doen.

Download HD Tune en sla het bestand op.

Installeer HD Tune en start deze na de installatie op.

18928d1338801687-harde-schijf-test-hd-tune-hdtune-error-scan.png

Vervolgens ga je naar het tabblad Error Scan, selecteer de harde schijf die je wil controleren en druk op Start.

De controle kan een hele tijd in beslag nemen afhankelijk van de grootte van de te controleren harde schijf.

Wat is het resultaat van deze test?

Maak een afbeelding van het resultaat en voeg deze toe aan een volgend bericht.

Een afbeelding kan je maken met het knipprogramma.

Hoe je een bijlage toevoegt aan een bericht, kan je lezen in deze handleiding.

Geplaatst:

Ik "hoopte" dat ik een fout te zien zou krijgen, maar alles is groen op mijn hd...

post-34632-1417704942,5728_thumb.jpg

Even iets anders: kan het te maken hebben met de draden/verbindingen van mijn hd naar cpu of ramgeheugen?

Geplaatst:

Zuiver je register eens via onderstaande methode:

Download CCleaner. (Als je het nog niet hebt)

Installeer het (Als je niet wil dat Google Chrome op je pc als standaard webbrowser wordt geïnstalleerd, moet je de 2 vinkjes wegdoen !!!) en start CCleaner op. Klik in de linkse kolom op “Cleaner”. Klik achtereenvolgens op ‘Analyseren’ en 'Schoonmaken'.

Klik vervolgens in de linkse kolom op “Register” en klik op ‘Scan naar problemen”. Als er fouten gevonden worden klik je op ”Herstel geselecteerde problemen” en ”OK”. Dan krijg je de vraag om een back-up te maken. Klik op “JA”. Kies dan “Herstel alle geselecteerde fouten”.

Soms is 1 analyse niet voldoende. Deze procedure mag je herhalen tot de analyse geen fouten meer aangeeft.

Sluit hierna CCleaner terug af.

Wil je dit uitgebreid in beeld bekijken, klik dan hier voor de handleiding.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.