Ga naar inhoud

2 Routers.

Wiplala

Aanbevolen berichten

Geachte leden;

Ik heb hier thuis een klein thuisnetwerkje opgericht. Ik ben echter de laatste twee dagen al enorm aan het sukkelen i.v.m. poorten doorsturen. Ik heb namelijk de basismodem (+ingebouwde router) van telenet + een WNDR4500 router. Ik heb wat foto's geupload die je onderaan zult terugvinden. Als je nog graag iets wil weten van IP's en dergelijke, zeg dit gerust in een post.

post-34653-1417704943,4449_thumb.jpg

M.v.g.

post-34653-1417704943,3925_thumb.jpg

post-34653-1417704943,4186_thumb.jpg

post-34653-1417704943,5097_thumb.jpg

aangepast door Wiplala
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet wat je probleem precies is, maar de basisregel is dat je in een netwerk maar één actieve router mag hebben.

Gewoonlijk is dat de oorzaak van de meeste problemen.

Kan je eens verduidelijken waarom je twee routers gebruikt, en wat het probleem is ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eigenlijk gebruik ik maar één actieve router en dat is mijn Netgear WNDR4500 omdat de draadloze connectie van de Telenet-router niet sterk genoeg is om een degelijke internetconnectie te hebben twee verdiepingen hoger. Dit behaal ik wel met mijn WNDR4500.

Ik heb weliswaar de functie van de telenet-router uitgeschakelt. Hij zendt dus geen draadloze signalen meer uit.

Het enige wat ik wil hebben is dat ik zelf een eigen FTP-servertje wil opzetten op mijn NAS. Hierdoor moet ik mijn NAS dus extern kunnen benaderen.

Een andere functie is het port forwarden zelf. Stel dat je een klein Minecraft servertje wil draaien, moet je een bepaalde poort openen. Als ik dit doe dan werkt dit niet. Heb ik gecontroleerd met een portchecker.

Ook moet ik verder aangeven dat de kabel is aangesloten op een LAN poort van mijn WNDR4500.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn een paar mogelijkheden.

Aangaande FTP naar je NAS, slaag je erin om de NAS via een http verbinding te bereiken ? Hiervoor moet je web interface poort van je NAS (dikwijls 5000) in je telenet router forwarden naar het intern IP van de NAS. FTP gebruikt normaal poort 21 maar die wordt door de telenet inkomend geblokkeerd. Als je een andere poort kunt instellen op de FTP server van de NAS kan je dezelfde werkwijze gebruiken als hierboven. Een alternatief is in de telenet router een port forward doen van een poort (best boven de 2000) naar poort 21 van de NAS.

Wat Minecraft betreft ben ik niet echt een expert, er staan wel een paar posts elders op het forum hierover. Gewoonlijk zit het probleem in de instellingen van de Minecraft server zelf. De resultaten van vele poortscans zijn niet altijd even betrouwbaar trouwens, het Minecraft proces dat "luistert" naar de inkomende verbinding moet actief zijn en ook antwoorden op de scan, wat dikwijls niet gebeurt waardoor de poort als gesloten of gefilterd wordt gerapporteerd. Een mogelijke oplossing is het adres van de de Minecaft server in de DMZ van de router zetten. Ook de firewall op de PC waarop de Minecraft server draait speelt hier mee. Hou ook wel rekening met de beveiligings risico's van een dergelijke applicatie.

Het bovenstaande is trouwens niet alleen geldig voor de telenet router, het geldt eigenlijk voor elke router. Zorg er wel voor dat je slechts één actieve router in je netwerk hebt. Zet dus zeker alle router functies van de Netgear af. Dus ook de firewall, NAT, DHCP etc...

Om te testen is het gewoonlijk het simpelste om in eerste instantie de Netgear even uit je netwerk te halen. Als de zaak dan werkt kan je hem er terug tussen zetten.

aangepast door ProMind
Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.