Ga naar inhoud

Budget gaming pc samengesteld - bezorgd over koeling

Aanbevolen berichten

Ik heb me de laatste weken wat proberen te informeren over het zelf in elkaar zetten van een pc, maar ik ben nog niet zeker genoeg om zomaar 1300€ ergens tegen aan te smijten als de kans bestaat dat ik een fout heb gemaakt. Ik heb de alternate pc builder gebruikt, en was ook van plan om bij hun te bestellen. Ik heb dus echter enkele vragen alvorens werkelijk te bestellen.

De pc is bedoelt als een gaming-pc voor een niet al te hoge prijs, ongeveer 1300€ met monitor, keyboard en muis inbegrepen.

ALTERNATE - BUILDERS

1. Heeft deze samenstelling voldoende koeling? Ik heb nog nooit met een midi tower gewerkt en kan totaal niet inschatten hoe groot de impact op de airflow en koeling is. De behuizing zelf is een Cooler Master HAF 912, een model waar ik meerdere goede reviews voor heb gevonden, en ik heb een extra 140mm en 200mm fan erbij gestoken, voor een totaal van 4 fans.

Een andere optie hiervoor zou de big tower Aerocool XPredator zijn, maar de grootte en gewicht van deze toren betekent dat LAN-parties waarschijnlijk geen optie zijn, iets wat ik wel jammer zou vinden.

2. Is deze samenstelling gemakkelijk te installeren voor iemand wiens ervaring zich beperkt tot een nieuw RAM geheugen inklikken? Alternate kan dit voor mij doen voor 30€, en dat lijkt een kleine prijs voor de vermindering van risico.

Alvast bedankt!

(in het geval de alternate link niet werkt, heb ik ook hier de specificaties nog eens bijgevoegd)

JCXNFM Grafische kaart (PCIe) MSI N560GTX-Ti Twin Frozr II/OC

YVBMZU01 Besturingssysteem Microsoft Windows 7 Home Premium

HR5I05 Processor Intel® Core™ i5-2500K

V4LT06 TFT-Monitor Hewlett-Packard LE2002x

TN5V2S Voeding be quiet! System Power S6 550W ATX22

TQXM3D Behuizing Cooler Master HAF 912 Plus

CEBA33 DVD-Brander ASUS DRW-24B3ST

IMHMNB18 Harddisk (SSD)OCZ AGT3-25SAT3-120G

TL9V3D Case-fan be quiet! Silent Wings 2 140 mm

TLAA0A Case-fan Antec BIG BOY 200

NTZLZB16 Toetsenbord Logitech Media Keyboard K200

GRER25 Moederbord ASRock Z68 EXTREME3 GEN3

AEBS28 Harddisks (SATA)Seagate ST31000524AS

IDIF26 Geheugen Kingston ValueRAM 8 GB DDR3-1333 Kit

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien is het gemakkelijker en wat meer straightforward om gewoon een pc-configuratie te vragen volgens de vragenlijst?

Waarvoor heb ik een PC nodig ? - Gaming / Photoshop + 3D editors als Blender, Zbrush...

Wat is mijn budget ? - 1400 € als absolute maximum, scherm, toetsenbord en muis inbegrepen.

Een merkcomputer of een samenstelling ? - Samenstelling

Ga ik overklokken ? - Momenteel niet. De optie om dit in de toekomst te doen zou leuk zijn, maar is zeker geen vereiste. Enkel als het gemakkelijk in het budget past dus.

Ga ik later upgraden ? - Ja.

Heb ik al die nieuwe functies wel nodig ? - Ik weet niet zeker of dit er bij hoort, maar een SSD harddisk naast een gewone SATA zou alvast leuk zijn.

Ga ik zelf assembleren ? - Nee

Heb ik een besturingssysteem nodig ? - Windows 7 Home Premium

Ga ik zelf installeren ? - Ja

Heb ik een voorkeur aan onderdelen ? - Geen voorkeur.

Heb ik nog randapparatuur nodig ? - Ja, monitor, muis, toetsenbord, geen speakers.

Heb ik specifieke wensen ? - Een stille pc, liefst ook zonder led lampjes.

Woont u in Nederland of België, wil u bestellen bij een specifieke (web)winkel ?- België. Geen voorkeur.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.