Ga naar inhoud

Start werkt niet + drwtsn32.exe fout + explorer.exe fout

Kikix

Aanbevolen berichten

• Reacties 20
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Start is terug op via het F8 menu en via systeemherstel ga je naar een datum waar je wel nog op je pc kon werken.

1. Druk op de pijltoets omlaag totdat Alleen MS-DOS-prompt in veilige modus is gemarkeerd.
  2. Druk op Enter en ga verder met eventuele informatieschermen die worden weergegeven.
  3. Wanneer het opdrachtpromptvenster wordt geopend, typt u: c:
  4. Typ het volgende: %systemroot%\system32\restore\rstrui.exe
  5. Druk op Enter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download ComboFix van één van deze locaties:

Link 1

Link 2

* BELANGRIJK !!! Sla ComboFix.exe op je Bureaublad op

1. Schakel alle antivirus- en antispywareprogramma's uit, want anders kunnen ze misschien conflicteren met ComboFix. Hier is een handleiding over hoe je ze kan uitschakelen:

Klik hier

Als het je niet lukt om ze uit te schakelen, ga dan gewoon door naar de volgende stap.

2. Dubbelklik op ComboFix.exe en volg de meldingen op het scherm.

3. ComboFix zal controleren of dat de Microsoft Windows Recovery Console reeds is geïnstalleerd.

**Let op: Als de Microsoft Windows Recovery Console al is geïnstalleerd, dan krijg je de volgende schermen niet te zien en zal ComboFix automatisch verder gaan met het scannen naar malware.

4. Volg de meldingen op het scherm om ComboFix de Microsoft Windows Recovery Console te laten downloaden en installeren.

cf-rc-auto.jpg

Je krijgt de volgende melding te zien wanneer ComboFix de Microsoft Windows Recovery Console succesvol heeft geïnstalleerd:

rc-auto-done.jpg

Klik op Ja om verder te gaan met het scannen naar malware.

5. Wanneer ComboFix klaar is, zal het een logbestand voor je maken. Post de inhoud van dit logbestand (te vinden als C:\ComboFix.txt) in je volgende bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedemorgen Kape en Jion, ik heb net mijn pc opgestart en ik zie dat de problemen weg zijn :-) Het systeemherstel heeft dus gewerkt :top: Hopen dat het zo blijft ;-)

Kunnen jullie mij raad geven omtrent een anti-virus aub ? Als ik die van Bull Guard vernieuw dan kost het mij ongeveer 60 euro (voor 2 users; notebook van dochter en pc) en momenteel moet ik op mijn centen letten.

Groetjes,

K

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed te horen dat dat probleem al is opgelost. :top:

Persoonlijk vind ik het niet nodig om te betalen voor iets wat je gratis kan krijgen.

Als je Bull Guard licentie verlopen is, kan je deze verwijderen met de tool die je in DEZE topic kan vinden.

Enkele gratis virusscanners die je daarna kan downloaden zijn o.a. AVG, Avast, ZoneAlarm, enz.

Op DEZE en DEZE links vind je er alvast enkele.

Wat me ook is opgevallen is dat je systeem totaal niet geüpdate is.

Om toekomstige problemen met je stabiliteit en malware enz. te voorkomen dien je dit het best zo snel mogelijk in orde te brengen.

Je kan dit doen in je Start menu via Windows Update.

Je andere software (zoals flashplayer) moet eveneens steeds up to date zijn.

Een zeer handige tool die dit automatisch voor jou kan doen is Secunia PSI.

---------- Post toegevoegd om 11:58 ---------- Vorige post was om 11:51 ----------

Wanneer je alle updates hebt gedaan, voer dan als laatste nog is het volgende uit.

Daarna mag je (indien er geen problemen meer zijn) deze topic als opgelost markeren.

Download CCleaner. (Als je het nog niet hebt)

Installeer het (Als je niet wil dat Google Chrome op je pc als standaard webbrowser wordt geïnstalleerd, moet je de 2 vinkjes wegdoen !!!) en start CCleaner op.

Klik in de linkse kolom op “Cleaner”. Klik achtereenvolgens op ‘Analyseren’ en 'Schoonmaken'.

Klik vervolgens in de linkse kolom op “Register” en klik op ‘Scan naar problemen”.

Als er fouten gevonden worden klik je op ”Herstel geselecteerde problemen” en ”OK”.

Dan krijg je de vraag om een back-up te maken. Klik op “JA”. Kies dan “Herstel alle geselecteerde fouten”.

Soms is 1 analyse niet voldoende. Deze procedure mag je herhalen tot de analyse geen fouten meer aangeeft.

Sluit hierna CCleaner terug af.

Wil je dit uitgebreid in beeld bekijken, klik dan hier voor de handleiding.

aangepast door Jion
Link naar reactie
Delen op andere sites

Anti virus + internet security Avast (trial) zijn geïnstalleerd, Windows Update werd uitgevoerd en CCleaner is gedaan. Enkel vlieg ik nu uit internet : ik kan surfen maar ik vlieg er ook volledig uit. Moet ik ergens een aanpassing aan mijn anti virus of internet securtiy doen aub ? Secunia PSI downloaden lukt ook niet omdat ik er altijd uitvlieg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Anti virus + internet security Avast (trial) is een proefversie van de betalende.

Na enkele dagen zal deze dan ook stoppen met werken.

Verwijder deze terug en klik op deze link om de juiste versie te downloaden.

aangepast door kape
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt Jion. Ik heb nu de anti virus op beide geïnstalleerd. Combifix heeft Windows niet teruggevonden op mijn pc. Combofix op mijn dochter haar notebook kan ik niet uitvoeren omdat zij geen "uitvoeren" in haar Start staan heeft.

Ik heb Secunia PSI gedownload en laten uitvoeren. Op het scanoverzicht staan er 9 insecure items op en 1 end-of-life item. Moet ik daar dan nog iets mee doen aub ?

Ik vermoed dat ik de anti-virus manueel moet opstarten ? Of gaat die zelf onveilige sites of bestanden tegenhouden ?

Anti virus + internet security Avast (trial) is een proefversie van de betalende.

Na enkele dagen zal deze dan ook stoppen met werken.

Verwijder deze terug en klik op deze link om de juiste versie te downloaden.

Verwijder alvast Combofix ook eens:

Ga naar start, uitvoeren en typ: Combofix /Uninstall

(let op de spatie voor de / )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je antivirus werkt uit zichzelf, net als je vorige deed. Hier moet je dus zelf niets voor doen.

Secunia zal zelf je updates uitvoeren. Indien je wilt, kan je dit versnellen.

Dubbelklik op een insecure item, rechts boven zie je dan "Install Solution".

Klik er op, de rest wijst dan zichzelf uit. ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.