Ga naar inhoud

Nieuwe gaming pc configuratie +/- 1500

Aanbevolen berichten

Beste lezer,

Ik heb besloten een gaming pc aan te schaffen. Ik ben nu al een tijdje op zoek naar de juiste onderdelen. Ik ben erachter gekomen dat er ontzettend veel keuze is in verschillende merken/varianten van alle componenten. Na een tijdje rond te hebben gekeken en te lezen heb ik de onderstaande samenstelling gemaakt. Ik beantwoord eerste de standaardvragen en heb daaronder de link geplaatst.

Waarvoor heb ik een PC nodig ? - Ik ga hem voornamelijk gebruiken voor gaming. Graag wil ik alle games op ultra met max settings kunnen spelen zoals BF3, Skyrim, crysis enz. enz. Ik ga hem niet niet gebruiken voor videobewerking of grafisch design, puur voor gaming en schoolwerk.

Wat is mijn budget ? - mijn budget is +/- 1600, iets hoger dan in de titel staat

Een merkcomputer of een samenstelling ? – Een samenstelling

Ga ik overklokken ? – ja, in eerste instantie niet maar in de toekomst wel

Ga ik later upgraden ? – ja ik ben van plan op te upgraden, ik wil nog lange tijd mijn spellen om max settings kunnen spelen

Heb ik al die nieuwe functies wel nodig ? – ja ik ben niet bekend met alle nieuwe functies, maar als ik moet kiezen ja of nee dan wil ik ze graag wel. Usb 3.0 is genoemd als voorbeeld in dit stappenplan en dat is absoluut een vereiste

Ga ik zelf assembleren ? nee, ik laat hem assembleren

Heb ik een besturingssysteem nodig ? – ik bestel de OEM versie van windows home premium 64bit erbij.

Ga ik zelf installeren ? – nee, dit wordt voor me gedaan

Heb ik een voorkeur aan onderdelen ? – Ik vindt de behuizing die ik in de build heb toegevoegd erg mooi (ben bewust dat het een grote kast is) maar mocht er genoeg voordelen zijn om een andere te nemen dan neem ik die.

Heb ik nog randapparatuur nodig ? – nee

Heb ik specifieke wensen ? – stil is altijd goed, het draait me met name om kracht zodat ik de games makkelijk op max settings kan spelen. verder vind ik een ssd-schijf ook een must voor opstarten van OS en games. verder heb ik graag de intel i7 - 3770k processor in de pc zitten.

Woont u in Nederland of België, wil u bestellen bij een specifieke (web)winkel ?- alernate of azerty, dit maakt niet uit.

Ik ben na een tijdje rondkijken en lezen op de volgende build gekomen:

http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B485488%5D=1&product%5B410206%5D=1&product%5B361029%5D=1&product%5B433238%5D=1&product%5B230587%5D=1&product%5B404841%5D=1&product%5B2188%5D=6&product%5B252790%5D=1&product%5B94646%5D=1&product%5B2282%5D=1&product%5B477517%5D=1&product%5B9448%5D=1&product%5B86547%5D=1&product%5B517495%5D=1&product%5B496905%5D=1&product%5B455755%5D=1&product%5B2124%5D=1

De build hierboven kost 1641. Voordat ik hem bestel ben ik benieuwd wat jullie ervan denken, kan ik in mijn configuratie nog iets veranderen zodat deze beter bij mijn wensen aansluit?

vriendelijke groet,

aangepast door Antaflu
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.