Ga naar inhoud

Computer doet niks behalve zichzelf opstarten en geeft foutcode c0000218 aan

faxi1

Aanbevolen berichten

Beste leden,

Mijn pc ging laatste tijden van zichzelf uit tijdens het spelen. Uiteindlijk geeft die opgegeven dus dacht ik grafische kaart en ja dat was het(denk ik). Namelijk heb ik een nieuwe kaart gekocht en hij deed precies 3 weken lang. Giesteren stond mijn pc aan (geen open spelletjes) gaf die een rare piepje en sluitte zich af. Sinsdien enige wat hij nog doet is de hele tijd opstarten. Enige wat ik kan kiezen is F2 voor opties en F11 voor Boot. Daarna mag ik kiezen voor de windows normal starten of veilig en zo maar de pijltoetsen werken niet dus na 30 seconden gaat hij met normal starten. Verder krijg ik logo met windows xp, daarna defragmentatie en dan blijft die een paar minutjes hangen...dan komt heel even blauwe beld met foutcode c0000218 en de tekst achter (op die code kwam ik achter door 5 minuten met de fotocamera opnemen, zo snel ging het) en dan start hij op nieuw en zo de hele tijd door.

Heeft iemand een idee voor de oplosing, alstublieft help?! P.S.Sorry voor mijn schrijffouten...

Groetjes Viola

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 20
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Zal ik the HijackThis ook downloaden zoals aan anderen is aangeraaden? Zal het ergens aan mijn probleem helpen? Ik heb ook nog windows op nieuw geprobeerd te instaleren maar zonder succes. Cd draait wel koos ik voor cd boot maar dan vraagt ie om toets te drukken en dat gaat niet dus laad hij weer windows zonder succes. Misschien is mijn verhal onduidelijk dan probeer ik wat fotos sturen wat ik in beeld krijg. In deze volgorde gebuurt dat alles:post-34709-1417704950,8953_thumb.jpg

post-34709-1417704950,7104_thumb.jpg

post-34709-1417704950,7544_thumb.jpg

post-34709-1417704950,7888_thumb.jpg

post-34709-1417704950,8217_thumb.jpg

post-34709-1417704950,8537_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een beeld zegt meer dan duizend woorden :-)

Zodra je de tekst ziet van de eerste afbeelding, moet je F8 beginnen drukken.

Lukt het dan om in veilige modus te komen of reageert het toestenbord dan al niet meer?

Kan je nog naar het BIOS gaan met F2 of naar het bootmenu met F11?

Heb je een originele installatiecd van je windows of kan je er een lenen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gelukkig fotos kan ik wel maken:P met F2 en F11 kan ik wel in, en daar toetsen werken als einige. Door op F8 te drukken zit ie vast. Jammer heb ik geen orgineel cd :( mijn pc is 5 jaar oud en was nooit niks aan de hand behalve grafische kaart.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas kan ik jullie geen beter nieuws brengen. Opstartherstel c.q. een systeemherstel vanuit de Windows disk is de beste optie maar je gaf al aan dat je deze niet hebt. Vraag inderdaad om je heen of er iemand is met een Windows disk? Windows kan simpelweg niet worden geladen omdat het register is beschadigd. Een herstelpartitie of herstel disk van de PC fabrikant is ook nog een optie maar ben je er dan wel van bewust dat je data mogelijk verliest afhankelijk van het soort herstel. Eventueel even kopiëren via een andere harde schijf c.q. pc dus.

---------- Post toegevoegd om 16:01 ---------- Vorige post was om 15:56 ----------

Zodra je een herstel of herinstallatie hebt gedaan raad ik je wel aan het systeem goed te testen. Ik heb het dan over een chkdsk (check disk) en memory test zoals memtest86. Het schrijven is namelijk fout gegaan en dat kan natuurlijk van allerlei redenen hebben. Misschien (als je die nog kunt benaderen) kun je %SystemRoot%\system32\config\SysEvent.Evt op een andere pc inzien of juist laden na herinstallatie/herstel om te kijken of je daar nog wat uit kunt halen.

---------- Post toegevoegd om 16:03 ---------- Vorige post was om 16:01 ----------

Ook de andere logs in die map even bekijken trouwens.

aangepast door MicrosoftHelpt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.