Ga naar inhoud

Computer doet niks behalve zichzelf opstarten en geeft foutcode c0000218 aan

faxi1

Aanbevolen berichten

Maakt het wel uit welke windows cd? Xp home of pro of 7 of moet het zelfde zijn als die die ik al op mijn pc heb?

---------- Post toegevoegd om 17:43 ---------- Vorige post was om 17:36 ----------

Ik begin te twijfelen of ik niet goedkoper uit kom als ik nieuwe computer koop maar inderdaad dan ben ik zeker alle belangrijke data van mijn pc kwijt:( of is dan mogelijk om ze om te zetten? Op een of andere manier?

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 20
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Hmmm... ik heb namelijk een andere toetsenbord met een kabel aangesloten en nu F8 werkt en de pijlen maar heb ik alle opties geprobeerd zoals veilig modus en laatst werkende configuratie en zo voort maar hij doet zelfde niks dus...net als op mijn fotos. Ik weet het niet wat voor XP en SP heb ik waar kan ik dat vinden? Eigenschappen van het systeem kon ik niet vinden en tussen setup dingen (F2) heb ik dat informatie ook niet aangetrofen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet het niet wat voor XP en SP heb ik waar kan ik dat vinden?

Windows xp is lang geleden maar probeer het volgende:

Ga via start naar configuratiescherm.

Daar klik je op systeem.

Of start dan naar computer, klik er met de rechtermuisknop en kies eigenschappen.

Als je onderstaande uitvoert kan je ook alles aflezen in het logje:

Download en installeer Speccy.

Tijdens de installatie heb je nu de mogelijkheid om Nederlands als taal te selecteren.

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " Bestand - Publiceer Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Wil je in woord en beeld zien hoe je een logje van Speccy maakt en plaatst kun je dat Hier lezen.

Ook Dit (KLIK) filmpje laat zien hoe je een Speccy-logje kan plakken in je antwoord.

Na het plaatsen van je logje wordt dit door een expert nagekeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ clarkie: wat jij voorstelt, zal niet lukken omdat de pc niet kan opstarten wegens een corrupt register.

Wat je wel kan doen om je bestanden alvast te recupereren is gebruik maken van een Ubuntu Live CD.

Je kan die hier downloaden.

Dan brand je de ISO op een cd met de optie "image naar cd branden" (dit kan verschillen naar gelang het gebruikte brandprogramma.)

Doe de cd in het cd-station en herstart de pc. Druk dan onmiddellijk op F11 voor het boot menu en kies het station met de Ubuntu cd als opstartmedium.

Als het welkom scherm geladen is, kies je de gewenste taal en klik dan op try Ubuntu of Ubuntu proberen maar NIET op installeren.

Eenmaal op het Ubuntu bureaublad, klik je op het 2de icoon om de verkenner te openen.

Nu kan je de harde schijf doorzoeken naar mappen en bestanden die je wil bewaren en deze kopieren naar een externe schijf.

Nadien sluit je de pc af en kan je op zoek naar een installatiecd van jou windows versie (XP Professional)

De installatiecode kan je normaal vinden op een sticker ergens aan de achterkant van je pc.

Zodra je de code en de cd hebt, kan je beginnen met de herinstallatie.

Bij een volledige herinstallatie heb je ook de cd van het moederbord nodig om de drivers voor de chipset en andere on-board functies (video, audio, netwerk) te installeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En mocht bovenstaande je niet helpen dan kan ik er het volgende nog over melden. Gezien het feit dat je Windows niet meer in komt (zelfs niet met de herstel opties) en ook geen Windows/herstel disk hebt ben je dus genoodzaakt een nieuwe installatie te starten of, zoals je zelf aangaf, over te gaan naar een nieuwe pc. Het is nu namelijk lastig te achterhalen welke versie van Windows erop stond. Dit aangezien bestanden worden geupdate en je dus ook niet kunt uitgaan van de datum. Zo ver ik had vernomen is het een pc. Bij een pc is het gelukkig redelijk makkelijk om de harde schijf los te halen en met een andere pc te backuppen indien je die iso niet wil of kunt branden. Je kunt deze in een andere pc aansluiten. Wel even kijken of je een SATA of IDE aansluiting op de harde schijf zit en zorgen dat de pc waar je de data gaat backuppen dezelfde aansluitingen heeft. Ook jumpers in de gaten houden. De harde schijf van de werkende pc op master. De andere op slave. Daarna opstarten en een backup maken op een externe harde schijf of iets in die trant.

aangepast door MicrosoftHelpt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hartstikke bedankt aan jullie allemaal voor de moeite en berichtjes! Ik heb hem opgegeven. Eindlijk krijg ik die eene die geeft mijn pc 5 jaar terug gemaakt aan de tel. het schilde alleen 80km op en neer rijden :( Hij denkt dat mijn nieuwe grafische kaart te weinig voeding krijgt. Door een cd kon hij ook zien dat mijn data's staan nog steeds op:) Waarschijnlijk software is ook niet meer goed (wordt getest) maar tot woensdag hoor ik het meer en dan overstappen naar windows 7 als het probleem is. Als ik hem terug heb (pc) laat ik nog weten wat er precies mis was misschien zal het aan iemand anders met het zelfde probleem helpen?

Groetjes Viola

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.