Ga naar inhoud

Vista Schijfbeheer Kan Niet Verkleinen

ZEBRAAA

Aanbevolen berichten

hello,

hoe gaat t met jullie?

ik zit met t volgende,

ik wil mijn c partitie verkleinen om een dualbooth te doen voor windows xp,

heb geprobeert om partitie C te verkleinen, er is 124gig vrij, maar hij wou maar 2gig vrijgeven

er staat ook : "hoeveelheid beschikbare ruimte voor verkleinen kan beperkt zijn als momentopnamen of wisselbestanden op het volume zijn ingeschakeld." <<<<< wat wil dit zeggen???

wat kan ik hieraan doen?

alvast bedankt voor je tijs. groeten peter

p.s. ik heb via prompt ook al geprobeerd, wou niets geven, alle benoemde hoeveelheden mb's waren tegroot.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier heb ik wel een handleiding gevonden voor u:

Using GParted to Resize Your Windows Vista Partition :: the How-To Geek

zorg er zeker voor dat je dus een vista dvd bij de hand hebt.

Ik kan geen garanties geven dat dit vlekkeloos verloopt want ik heb het zelf nog niet geprobeerd. Maar de uitleg lijkt me zeer duidelijk en valt te proberen.

Mvg Karel

Link naar reactie
Delen op andere sites

juist die persoonlijke files zou ik zéker backuppen, het lijkt me sterk dat als er iets met je partitionering mis loopt dat je je files nog gaat kunnen terug halen zonder er datarecovery programma's op moet loslaten (en als er dan nog geschreven werd tijdens de move-acties is het zelfs mogelijk dat je data gewoon weg is). Partitioneringen aanpassen kan zelfs (als het goed misloopt) data op andere partities om zeep helpen.

Zet dus je persoonlijke files ff op en usb stick / CD / externe harde schijf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.