Ga naar inhoud

dringende oplossing gezocht voor virus fedrale politie

Aanbevolen berichten

hoi allemaal,

Ik ben nieuw hier en zit met het welbekende Federale politie virus...

Ik heb al enkele dingen geprobeerd om het op te lossen:

- Microsoft Defender laten runnen op de geïnfecteerde PC (full scan en snelle scan)

- Opstarten in veilige modus, maar dit lukt niet:

Ik start de pc op en druk op F8, dan krijg ik inderdaad een scherm waaruit ik kan kiezen tussen:

* Veilige Modus

* Veilige modus met netwerkmogelijkheden

* Veilige modus met opdrachtpromt

* Logboekregistratie voor opstartprocedure inschakelen

* VGA - modus inschakelen

* Laatste bekende juiste configuratie

* Active Directory terugzetten

* foutopsporingsmodus

* automatisch opnieuw opstarten bij systeemcrash uitschakelen

* Windows normaal starten

* Opnieuw opstarten

* Terug naar menu met besturingssystemen

Ik heb de bovensste 3 al geprobeerd, maar dan start hij gewoon opnieuw op en kom ik op hetzelfde scherm terecht en moet ik weer kiezen... Ik heb dit al zo'n 5 x geprobeerd

Ook de laatst bekende juiste configuratie heb ik geprobeerd, maar hier krijg ik gewoon het scherm terug van de politie.

ik heb er zo nog een aantal uitgeprobeerd maar telkens zonder succes.

Het is mijn werk-pc die geïnfecteerd is en ik heb hem eigenlijk heel dringend terug nodig. Ik heb onze pc man al gebeld, maar hij is niet bereikbaar, daarom dat ik hier om hulp kom vragen..

Hopelijk kunnen jullie mij helpen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stap 1

Download op een andere niet geïnfecteerde computer de kaspersky Rescue CD en sla deze op je bureaublad op.

Download daarna IMG Burn en sla deze op je bureaublad op en installeer deze.

• Start "IMG burn" en klik op "Write image file to disc"
  • Selecteer het image bestand van de Kaspersky Rescue CD en klik op de knop "Write"

Stap 2

Voer dit uit op de geïnfecteerde computer.

• Stop de Kaspersky Rescue CD, in de PC.
  • Start die PC opnieuw op.

3. Opstarten van de Kaspersky Rescue CD.

Info:

Als u problemen heeft met het opstarten vanaf de rescue cd controleer dan de instellingen in de BIOS voor het opstarten vanaf een bootable CD.

:>: Hier staat beschreven hoe u de CD / DVD drive als first boot device kunt instellen.

Kasusb2.jpg

Druk op bovenstaande venster op een willekeurige "toets" om van de Kaspersky Rescue CD te starten.

Kasusb3.jpg

Kies is het bovenstaande scherm de de gewenste taal wat standaard op Engels staat ingesteld en druk op "Enter"

Kasusb4.jpg

Druk in het bovenstaande op "1" en om door te gaan.

Kies de optie "Kaspersky Rescue Disk - Grafische modus" en druk op enter.

Kasusb6.jpg

Windowsunlocker

• Als de computer is opgestart van de Kaspersky Rescue CD klik dan op de start (KDE) knop in de taakbalk en klik op "Terminal"
    Kaswu1.jpg
  • Geef in de terminal het commando windowsunlocker op gevolgd door enter.
  • Via de terminal zullen nu de registerwaarden die door de ransomware infectie zijn aangemaakt hersteld worden.
  • In het rode en groene kader hieronder kunt u zien dat de registerwaarden zijn hersteld.
    Kaswu2.jpg
  • Herstart de computer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1. Download de onderstaande ISO en bijbehorende utility.

2. Kaspersky Rescue USB stick maken

• Dubbelklik op rescue2usb.exe, dit is een Winrar self-extracting archive.
  • Klik op "Install" en de Kaspersky Rescue Disk maker zal gestart worden.

Klik op "Browse" en selecteer de gedownloade Kaspersky Rescue Disk (ISO) en klik op "Openen"

post-32101-1417704949,5983_thumb.jpg

• Kies bij "USB Medium:" de gebruikte USB stick, als deze niet standaard is geselecteerd.
  • Klik nu op "Start" en de benodigde bestanden vanuit de ISO zullen naar de USB stick worden gekopieerd.
  • Als het kopiëren gereed is zal u de volgende melding krijgen; 'Kaspersky USB Rescue Disk has been succesfully created'.
  • Klik in dit scherm op "OK" en sluit de Kaspersky Rescue Disk maker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een andere manier om de ransomware te verwijderen is deze:

• Druk linksonderin het scherm op de taakbalk op het "pijltje" en kies de optie "bestandsbeheer"
  • Ga in het bestandsbeheer naar "discs" en kies de "systeemschijf" waar Windows op staat.
  • Navigeer naar de volgende map:
    • C:\Documents and Settings\Gebruikersnaam\Apllication Data
    • Navigeer nu naar het volgende vetgedrukte bestand: h6s5ruij653.exe (Random naam)
    • Klik nu met de rechtermuisknop op dit bestand en kies "Move to trash" en klik daarna op "OK"
      Buma-ransom2.jpg
    • Druk linksonderin het scherm op de taakbalk op het "pijltje" en kies de optie "Computer herstarten" en klik daarna op "Ja"
    • Verwijder de 'Kaspersky Rescue CD' uit de CD/DVD drive als hierom wordt gevraagd en druk daarna op een willekeurige toets om het systeem opnieuw op te starten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.