Ga naar inhoud

start probleem


Aanbevolen berichten

Op elke pc zit een aan/uit schakelaar. Normaal gesproken doe je hem daar mee aan en uit. Ik ook. Echer deze knop werkt ineens niet meer en ook de naastgelegen reset kop. Ook de pc er mee uitzetten werkt niet meer.

Starten lukt nu alleen nog maar met de startknop op het moederbord. Deze is met een houten stokje door een gaatje vanaf de zijkant te bereiken wat natuurlijk niet ideaal is. Ik heb dit probleem vorig jaar ook gehad toen was ook de voeding stuk en met het vervangen van de voeding is dit probleem gelijk verholpen.

Ik zelf denk dat het een los stekkertje is op het moederbord. Kan dat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan zal je jou pc kast moeten openen om de aansluitingen op het moederbord te controleren.

post-24526-1417704951,5138_thumb.png

Waar ik in de afbeelding de rode markering heb aangebracht zitten de diverse aansluitingen voor je start, reset, HD led en power led.

Kijk eens of de stekkertjes nog goed op hun plaats zitten

post-24526-1417704951,5744_thumb.png

Uit vergroot ziet de aansluiting er zo uit, op de stekkertjes vind je aanwijzingen terug die je ook in de bovenstaande afbeelding terug vind.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan zal je jou pc kast moeten openen om de aansluitingen op het moederbord te controleren.

[ATTACH=CONFIG]19193[/ATTACH]

Waar ik in de afbeelding de rode markering heb aangebracht zitten de diverse aansluitingen voor je start, reset, HD led en power led.

Kijk eens of de stekkertjes nog goed op hun plaats zitten

[ATTACH=CONFIG]19194[/ATTACH]

Uit vergroot ziet de aansluiting er zo uit, op de stekkertjes vind je aanwijzingen terug die je ook in de bovenstaande afbeelding terug vind.

Hartelijk bedankt probleem is hiermee opgelost Het was de JPF 1 stekker die er uit was. Ik heb hem teruggeplaatst en met een t-rap vastgezet aan een ander kabeltje wat wel goed vast zit. Ook zitte de 2 stekkertjes van JPF 2 los de 5 power led en de 3 Suspend led. het zijn namelijk 2 led stekkertjes van de leds boven op de pc dus dat moeten ze zijn.

van harte bedankt voor de hulp en ik weet weer iets meer.

Groetjes kees

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo keestramper,

Als je binnen dit topic verder geen vragen of problemen meer hebt, mag je dit onderwerp afsluiten door een klik op de knop +Markeer als opgelost die je links onderaan kan terugvinden…zo blijft het voor iedereen overzichtelijk.

Uiteraard kan je in geval van nieuwe/andere problemen steeds weer een nieuw topic openen…:top:

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.