Ga naar inhoud

Videokaart nvidia geforce 610m schakelt niet over


Birgen90

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen,

Ik heb onlangs een laptop gekocht van het merk Acer. Ik ben er vrij tevreden mee maar er is toch nog iets waarmee ik niet goed overweg kan. Telkens als ik een game wil spelen draait de game zeer traag en blijft deze haperen. Als ik dan de specificaties bekijk zou ik hem moeiteloos moeten kunnen draaien... Dus ik ben al wat op zoek gegaan en heb ontdekt dat ik blijkbaar 2 videokaarten heb; nl. intel hd graphics family en nvidia geforce 610M. Het probleem zit hem dat als ik een spel speel dat te zwaar is voor de intelvideokaart dat mijn laptop niet automatisch overschakelt naar de nvidiakaart als hij niet aangesloten is op netstroom. Ook toont Ccleaner telkens mijn intel hd graphics kaart aan als videokaart. Dus als hij wel aangesloten is aan de netstroom schakelt hij wel over naar de nvidia kaart, nu is mijn vraag hoe zorg ik ervoor dat mijn laptop ook overschakelt naar de zwaardere nvidia kaart terwijl hij niet aangesloten is op netstroom?

Hieronder zijn de specs van mijn laptop;

Laptopmerk + nr: Acer aspire 5750G

Intel Core i5-2450M 2,5 GHz

Nvidia geforce 610M 1 gigabyte

8 GB DDR3 ram geheugen

Windows 7 home premium 64BIT

Alvast bedankt voor de reacties wink.gif

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Birgen90,

welkom op PCH.

Je laptop is een hybride, alle "normale" grafische toepassingen gebeuren via de Intel HD Graphics...de grafische kaart wordt pas ingeschakeld bij zwaardere toepassingen: dit kan je instellen in het Nvidia-configuratiescherm.

Klik met rechts op een lege plaats op je bureaublad en kies dan voor Nvidia-configuratiescherm waarin je twee tabbladen hebt en de instellingen kan wijzigen, tot zelfs individueel per game.

post-20447-1417704949,8751_thumb.jpg

post-20447-1417704949,913_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo, bedankt voor de snelle reactie. Ik had dit al geprobeerd maar dit zonder enig effect jammer genoeg. Ik heb zelfs een icoontje rechtsonder ook waarop staat dat mijn CPU van van Nvidia kaart gebruikt wordt en zelfs welk programma dat het gebruikt. Maar het probleem is dat mijn spel enkel vlot draait vanaf ik de laptop op netstroom aansluit. Ik heb al gekeken bij energiebeheer en bij mijn intelconfiguratiescherm alsook mijn Nvidiaconfiguratiescherm zoals u hebt aangegeven ;) Het moet toch mogelijk zijn om gewoon het spel te draaien terwijl de laptop niet aangesloten is op netstroom maw gewoon op de accu?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die mogelijkheid ga je niet hebben omwille van het feit dat de laptop er op voorzien is dat de batterij zo lang mogelijk mee gaat.

Dus je bedoeld dat het dan eigenlijk onmogelijk is om via de accu ook maar iets zwaars te draaien dan? Er zou toch moeten ergens een manier zijn om de Nvidia processor aan te steken zonder netstroom te gebruiken :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Birgen90,

Als je binnen dit topic verder geen vragen of problemen meer hebt, mag je dit onderwerp afsluiten door een klik op de knop +Markeer als opgelost die je links onderaan kan terugvinden…zo blijft het voor iedereen overzichtelijk.

Uiteraard kan je in geval van nieuwe/andere problemen steeds weer een nieuw topic openen…:top:

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.