Ga naar inhoud

Systeem begeeft het steeds

kb7690

Aanbevolen berichten

Beste computerliefhebbers,

Mijn naam is Kenneth, ik ben net geregistreerd op dit computerforum en ik weet dat het eigenlijk niet zo netjes is om meteen vragen af te vuren maar ik zit dan ook met een dringend probleem. Dit leek mij het beste computerforum met de mensen die er het meeste van kennen. Ik blijf dit forum in het oog houden.

Mijn (dringend) probleem:

Ik draai op een populaire Nederlandstalige internetradio. Ik gebruik al een jaar mijn nieuwe Acer Travelmate 5335 als draaipaneel met daarop een scherm aangesloten. Sinds eergisteren heeft mijn laptop het een soort van 'begeven'. Wanneer ik hemopstart en ik meld me aan gaat het de eerste seconden gewoon zoals altijd, net iets trager. Daarna stopt mijn laptop met functioneren en lijkt het of ik een groot screenshot op mijn scherm heb staan. Ik kan nergens meer op klikken, ik krijg het laadicoontje. Wanneer ik hem een half uur tot een uur laat laden zonder resultaat.

Ik heb hem al duizenden keren opnieuw opgestart, mijn oude accounts verwijderd, programma's verwijderd noem maar op.

Wat moet ik doen? Mijn computer resetten? Hoe dan? Of wat anders?

Hartelijke dank,

Kenneth

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer eens of je in veilige modus met netwerkmogelijkheden kan werken.

Bij het opstarten direct op de F8 toets tokkelen, je ziet dan een zwart scherm met witte letters.

Daar kies je dus veilige modus met netwerkmogelijkheden, dan voer je onderstaande uit:

We zullen eerst eens nagaan of malware of virussen de oorzaak zijn van je probleem.

1. Download HijackThis.

Klik op HijackThis.msi en de download start automatisch na 5 seconden.

Bestand HijackThis.msi opslaan. Daarna kiezen voor "uitvoeren".

Als je geen netwerkverbinding meer hebt, kan je de download doen met een andere pc en het bestand met een usb stick overbrengen

Als je enkel nog in veilige modus kan werken, moet je de executable downloaden.

Sla deze op in een nieuwe map op de C schijf (bvb C:\hijackthis) en start hijackthis dan vanaf deze map.

De logjes kan je dan ook in die map terugvinden.

2. Klik op de snelkoppeling om HijackThis te starten (lees eerst de rode tekst!)

Klik ofwel op "Do a systemscan and save a logfile", ofwel eerst op "Scan" en dan op "Savelog".

Er opent een kladblokvenster, hou gelijktijdig de CTRL en A-toets ingedrukt, nu is alles geselecteerd. Hou gelijktijdig de CTRL en C-toets ingedrukt, nu is alles gekopieerd. Plak nu het HJT logje in je bericht door CTRL en V-toets.

Krijg je een melding ""For some reason your system denied writing to the Host file ....", klik dan gewoon door op de OK-toets.

Let op : Windows Vista & 7 gebruikers dienen HijackThis als “administrator” uit te voeren via rechtermuisknop “als administrator uitvoeren". Indien dit via de snelkoppeling niet lukt voer je HijackThis als administrator uit in de volgende map : C:\Program Files\Trend Micro\HiJackThis of C:\Program Files (x86)\Trend Micro\HiJackThis. (Bekijk hier de afbeelding ---> Bijlage 12634)

Wil je in woord en beeld weten hoe je een logje met HijackThis maakt en plaatst op het forum, klik dan HIER.

3. Na het plaatsen van je logje wordt dit door een expert (Kape of Kweezie Wabbit) nagekeken en begeleidt hij jou verder door het ganse proces.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 weken later...

Dag kb7690,

Lukt het niet om bericht 2 uit te voeren, of is je probleem op een andere manier opgelost?

Als je binnen dit topic verder geen vragen of problemen meer hebt, mag je dit onderwerp afsluiten door een klik op de knop +Markeer als opgelost die je links onderaan kan terugvinden…zo blijft het voor iedereen overzichtelijk.

Uiteraard kan je in geval van nieuwe/andere problemen steeds weer een nieuw topic openen…:top:

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.