Ga naar inhoud

Laptop ACER Aspire duid lezer fout

Blaker

Aanbevolen berichten

Halo goede avond iedereen op dit help Forum.

Ik zit met een probleem , PC al een tijdje stil wil vandaag terug opstarten alles gaat fout.

bij het opstarten krijg ik te zien Schijf fout druk ctrl alt en del start terug op

dat ik dan ook doe het blijft altijd het zelfde , hier de gegevens van deze Laptop

Merk Acer

Aspire 1703SM_2.6

Intel Pentium 4 2.6GHz

512MB DDR-SDRAM

80GB 5400 RPM ULTRA ATA/100 HDD

DVD-RW

nVIDIA GeForce FX Go 5600

64MB

Windows Versie XP Home

In de hoop dat iemand mij kan helpen dank ik U

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Blaker,

1. Start de computer.
  2. Druk op F8 wanneer het bericht 'Selecteer het besturings systeem starten' weer gegeven wordt.
  3. Wanneer het Geavanceerde opties menu verschijnt, gebruik de pijltoetsen om Laatste bekende juiste configuratie te selecteren en druk vervolgens op ENTER.

aangepast door Jion
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als dat niet helpt, controleer de staat van je harde schijf dan eens:

Om je harddisk op fouten te controleren kun je het volgende uitvoeren.

Je dient wel een andere werkende pc/laptop ter beschikking te hebben.

Download Seatools for DOS ISO image op een andere pc.

Brand de ISO als image op een lege cd.

Stel in je BIOS je cd/dvd-rom in als first boot device en leg de cd in je drive.

Start nu je pc/laptop op vanaf deze cd.

Als de tool is opgestart accepteer je de gebruikersovereenkomst en zie je een venster waarin je jou HD kunt selecteren.

Klik in de linker bovenhoek op Basic tests en in het keuze menu kies je voor Long test.

Wat geeft dit als resultaat?

Een handleiding voor het gebruik van Seatool for DOS vind je hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de Bios kan ik in geraken met op F2 te drukken dan naar boot gaan zien en die staat wel degelijk op cd rom

en als ik bij het opstarten op F8 blijf drukken dan hoor ik maar alleen verschillende keren Tuut tuut en dan krijg ik terug dezelfde fout

Kijk ook eens in je Bios of dat je harde schijf er nog goed wordt herkend.

Daar ga ik nu eens naar kijken

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu heb ik de CD rom terug gebruikt en die duid nu al een hele tijd aan Copying Files to Ram Drive C:..

en nu duid het scherm aan Error Reading from drive A : Dos area :sector not found

(A)bort, (I)gnore, ®etry, (F)ail?

en daar achter blijft de curser maar pinken

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.