Ga naar inhoud

skypeproblemen

Patjera

Aanbevolen berichten

Heb een raar probleem. Wou mijn vriendin helpen met skype te instaleren op haar xp laptop. De nieuwsste versie van skype blijft hangen bij een loginscherm dat niets toont (blauwe doorzichtige kader, zandlopertje dat blijft fllikkeren). Ik heb er dan maar een oudere versie op geinstalleerd. Dit lukte wel. Ik kon aanmelden....maar die geeft dan aan dat ik de internetverbindingen moet controleren om de facebookcontacten te kunnen toevoegen. Internet is ok. Er is verbinding. Ook als ik een skypecontact wil toevoegen, dan zegt skype dat ik mijn internetverbinding moet controleren....het wordt vreemder ! Ik kan vanaf mijn laptop ze vinden op skype, een aanvraag sturen om mij toe te voegen aan haar contacten...en ja hoor...dat komt binnen. Wanneer ze mij dan toegevoegd heeft aan haar skypecontacten kan ze me ook bellen via skype. Wanneer ik vanaf haar skype nieuwe contacten wil toevoegen of vebinding wil leggen met facebook...dan kan het niet. Ik versta er niks van. Er is duidelijk verbinding met internet (anders zou ik haar geen contactverzoek kunnen sturen, zelfs de soundtest werkt) maar vanaf haar skype kan ze geen nieuwe contacten zoeken of verbinden met facebook.

Is dit een instelling dat ik ergens over het hoofd zie ?:hmmmm2:

Link naar reactie
Delen op andere sites

zover ik kan zien is skype geaccepteerd door windows firewall. Zou niet weten waarom niet. Anders zou er toch ook geen verbinding zijn als ik de soudtest doe . Er staat geen andere firewall op. Besturingssysteem is XP. Virusscanner is microsoft essentials.

:hmpf:

Link naar reactie
Delen op andere sites

zover ik kan zien is skype geaccepteerd door windows firewall. Zou niet weten waarom niet. Anders zou er toch ook geen verbinding zijn als ik de soudtest doe . Er staat geen andere firewall op. Besturingssysteem is XP. Virusscanner is microsoft essentials.

:hmpf:

Nieuwere versie is nog altijd beter dan de oude versie, probeer toch nog maar eens Skype te deinstalleren en er de nieuwste versie op te zetten... Kijk ook even HIER.

Sascha

Link naar reactie
Delen op andere sites

bedankt voor de suggestie, maar...ik heb eerst de nieuwste versie van skype proberen te instaleren. Die bleef steken bij het loginscherm. daar is m'n probleem begonnen. Omdat dat niet lukte heb ik een oudere versie geinstalleerd. Heb het allemaal al gedaan...skype deinstaleren met revo om de restjes ook weg te hebben, terug instaleren...zelfste probleem. Het enige wat lukte was een oudere versie instaleren. Daar kon ik wel mee aanmelden, maar dan weer dat probleem met contact maken met facebook. :confused:

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 4 weken later...

Niemand schijnt hier een oplossing voor te weten. Heb de drastische methode gedaan. Computer compleet opnieuw geïnstalleerd. Mischien dat het ging om een of andere geblokkeerde service, maar wat ? Op die computer stond niet zoveel op. Ik dacht : opnieuw installeren gaat sneller dan mij rot zoeken achter de mogelijke oorzaak....en dit werkte. Nu werkt skype zoals het hoort. Weet wel nog steeds niet wat het veroorzaakte, maar dat zal ik dan waarschijnlijk nooit aan de weet komen.:dong:

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 weken later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.