Ga naar inhoud

Voeding


Alanka2

Aanbevolen berichten

Hey

Ik wou gisteren mijn desktop geheugen(RAM) upgraden, van 4x 1Gb naar 2x 1Gb en 2x 2Gb, 6gb totaal dus.

Nu ik haalde er dus 2x 1gb uit en stak er 1 bij van 2gb om eens te proberen of het ging.

Resultaat voeding is volgens mij uitgebrand.

Kan dit aan het RAM liggen of is het eerder toevallig dat dit gebeurt??

Ik heb ondertussen een andere voeding proberen opsteken maar pc werkt niet meer dus denk ik dat mijn moederbord ook kapot is..

Thnx

Alanka2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Alanka2 welkom op PCH,

Waaruit leid je af dat je voeding stuk is, ruikt je voeding verbrand?

Een geheugenconfiguratie wijzigen kan wel eens roet in het eten gooien, herstel het geheugen eens naar de staat die je eerder had toen het wel nog werkte, lost dit iets op?

Het wijzigen van het geheugen is niet de oorzaak dat je voeding verbrand mocht dit het geval zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja de voeding ruikt sterk naar verbrand, toen ik andere voeding opstak heb ik maar 2gb meer ingestoken en ging het opstartknop (lampje) branden maar alleen zwart scherm. Daarom denk ik dat moederbord aangetast is??

Dacht ook dat het niet echt daaraan kon liggen maar dit is dan toch heel toevallig niet??

Alanka2

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb ik geprobeerd, maar niets meer. Ik heb ook eens opgestart zonder geheugen en normaal moet hij dan piepen maar doet niets meer.

Heb eens bij kameraad geweest die er iets meer verstand van heeft, die zegt dat voeding niet kapot is (ruikt wel nog altijd verbrand) maar alleen mijn moederbord en dat het komt door dat ik niet mij niet electrisch ontladen zou hebben..!!

is dit echt mogelijk??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat je hardware beschadigd kan raken door deze vast te nemen of aan te raken als je statisch geladen bent is geen fabeltje en kan je hardware wel degelijk vernielen.

Voor de gevoelige elektronica op een moederbord kun je dit zien als een soort blikseminslag.

Bij het opstarten zonder geheugen of grafische kaart zou je idd piepen moeten horen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.