Ga naar inhoud

geheugendump

sers

Aanbevolen berichten

Ik heb de Free Easy CD DVD burner (zoals ergens boven door u aanbevolen) gedownload maar krijg niet dit menu te zien.

Raar!

Ondertussen denk ik dat ik het e.e.a. heb gevonden en die ga ik nu proberen.

Als het lukt zult u me tot morgenochtend niet horen

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 79
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Helaas pindakaas.

Ik dacht dat ik het had.

Op de Dvd staat nu het volgende Een Map Boot en een mapje readme. In readme staat There is nothing to do hereMemtest86+ is located on the bootsector of this CD

Just boot from this CD and Memtest86+ will launch

Als ik klik op de map Boot dan zie ik:

Boot beveiligingscatalogus (kb) en

Memtest IMG bestand (1,440 kb)

Ik kan me voorstellen dat u er moe van wordt

---------- Post toegevoegd om 11:03 ---------- Vorige post was om 11:01 ----------

Ik ga mijn cd burner deleten en opnieuw proberen

U hoort nog

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nu de juiste cd brander. Heb alles gedaan zoals in 26 beschreven. De bestanden staan nu op schijf zoals beschreven door u.

Bootinstellingen gewijzigd naar cd rom drive.

DVD erin en weer het zelfde. Ik krijg een zwart scherm met F1 en F2 i.e. retry to boot en bootinstellingen wijzigen.

Ik begin het een beetje op te geven en zou voor 100% begrijpen als u dat ook deed.

Aan de andere kant we blijven hoop houden

mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee ik heb dat nog niet gedaan.

Ik ben een beetje huiverig daarvoor. Als je in het helpfile van Dell kijkt staat er

De computer starten en de herstelconsole gebruiken

plusCold.gifVanaf de Setup-cd-rom

1. Plaats de Setup-cd-rom in het cd-rom-station en start de computer opnieuw. Als hierom wordt gevraagd, selecteert u de opties die opgestart moeten worden vanaf de cd-rom.
  2. Volg de aanwijzingen tijdens de installatie en selecteer de repareer- of hersteloptie door op R te drukken.
  3. Als u werkt met een dual-boot- of multiboot-computer, selecteert u de installatie die u wilt benaderen in de herstelconsole.
  4. Typ het Administrator-wachtwoord wanneer u hierom wordt gevraagd.
  5. Typ de opdrachten voor de herstelconsole achter de systeemprompt. Typ help voor een lijst met opdrachten of help opdrachtnaam als u informatie wilt over een bepaalde opdracht.
  6. Als u de herstelconsole wilt afsluiten en de computer opnieuw wilt starten, typt u exit.

plusCold.gifAls u de herstelconsole al hebt geïnstalleerd

1. Selecteer tijdens het opstarten de optie Herstelconsole in het menu Opstartopties.
  2. Als u werkt met een dual-boot- of multiple-bootcomputer, selecteert u de installatie die u wilt openen in de herstelconsole.
  3. Typ het Administrator-wachtwoord wanneer u hierom wordt gevraagd.
  4. Typ de opdrachten voor de herstelconsole achter de systeemprompt. Typ help voor een lijst met opdrachten of help opdrachtnaam als u informatie wilt over een bepaalde opdracht.
  5. Als u de herstelconsole wilt afsluiten en de computer opnieuw wilt starten, typt u exit.

important.gif Belangrijk

• Omdat de herstelconsole vrij krachtig is, wordt het gebruik ervan alleen aangeraden voor ervaren gebruikers of beheerders.

Verwante onderwerpen

Ik ben slechts amateur!

Verder zie item 9 waar ik beschrijf hoe ik volgens mij de bootinstellingen kan wijzigen.

Ik kan eigenlijk alleen maar de vinkjes weghalen of neerzetten bij Harddrive en CD ROm drive.

Als ik alleen CD ROM aangevinkt heb probeert ie volgens mij via daar te starten maar dan krijg ik na een minutt ofzo F1 Restart of F2 instellingen wijzigen.

ALs ik in het helpfile kijk van Dell staat er o.a. dit.

Ik weet niet of er dan iets anders gebeurt en wederom>>ik ben een beetje huiverig om dat te doen

[h=1]Bootcfg[/h]Gebruik de opdracht bootcfg voor opstartconfiguratie en herstel (Boot.ini voor de meeste computers).

De opdracht bootcfg en de onderstaande parameters zijn alleen beschikbaar wanneer u de herstelconsole gebruikt. De opdracht bootcfg en de verschillende parameters zijn beschikbaar vanaf de opdrachtprompt.

Gebruik:

bootcfg /default

De standaard opstartvermelding instellen.

bootcfg /add

Een Windows-installatie aan de opstartlijst toevoegen. bootcfg /rebuild

Door alle Windows-installaties bladeren en de gebruiker laten kiezen welke Windows-installatie toegevoegd moet worden.

note.gif Opmerking

• U moet eerst een reservekopie maken van het bestand Boot.ini met behulp van bootcfg /copy voordat u bootcfg /rebuild gebruikt.

bootcfg /scan

Alle schijven op Windows-installaties controleren en de resultaten weergeven.

note.gif Opmerking

• Deze resultaten worden statisch opgeslagen voor deze sessie. Als de schijfconfiguratie wijzigt tijdens deze sessie, moet u de computer eerst opnieuw opstarten en de schijven vervolgens opnieuw controleren om een bijgewerkte scan te krijgen.

bootcfg /list

De vermeldingen weergeven die al in de opstartlijst zijn opgenomen.

bootcfg /disableredirect

Omleiding in het opstartlaadprogramma uitschakelen.

bootcfg /redirect [PortBaudRrate] | [useBiosSettings]

Omleiding in het opstartlaadprogramma inschakelen met de opgegeven configuratie.

Voorbeeld:

bootcfg /redirect com1 115200

bootcfg /redirect useBiosSettings

Verwante onderwerpen

Uabrand.gif

[h=1]Herstelconsole - overzicht[/h]Als de veilige modus en de andere opstartopties niet werken, kunt u overwegen de herstelconsole te gebruiken. Deze methode wordt alleen aanbevolen voor ervaren gebruikers die overweg kunnen met de basisopdrachten voor de identificatie en het opsporen van stuurprogramma's en bestanden die problemen veroorzaken. Bovendien moet u een beheerder zijn om de herstelconsole te kunnen gebruiken.

Met de herstelconsole kunt u services inschakelen en uitschakelen, stations formatteren, gegevens lezen en schrijven op een lokaal station (ook op stations met een NTFS-bestandssysteemindeling) en vele andere beheertaken uitvoeren. De herstelconsole is vooral handig als u het systeem wilt repareren door een bestand van een diskette of een cd-rom naar de vaste schijf te kopiëren of als u een service opnieuw wilt configureren wanneer uw computer niet correct kan opstarten vanwege deze service.

U kunt de herstelconsole op twee manieren starten:

• Als uw computer niet start, kunt u de herstelconsole uitvoeren vanaf de Setup-cd-rom.
  • U kunt de herstelconsole ook op uw computer installeren zodat deze beschikbaar is wanneer u Windows niet opnieuw kunt starten. U kunt vervolgens de herstelconsole selecteren in de lijst met beschikbare besturingssystemen bij het opstarten.

Nadat u de herstelconsole hebt gestart, moet u opgeven op welke installatie u zich wilt aanmelden (als u over een dual-boot- of multiboot-systeem beschikt) en moet u zich aanmelden met behulp van uw beheerderswachtwoord.

De console bevat opdrachten voor eenvoudige bewerkingen, zoals het kiezen van een andere map of het bekijken van een map, en krachtiger bewerkingen, zoals het herstellen van de opstartsector op de vaste schijf. U krijgt toegang tot de Help voor de opdrachten in de herstelconsole door achter de opdrachtprompt van de herstelconsole help te typen.

Zie 'Verwante onderwerpen' voor meer informatie over het starten en gebruiken van de herstelconsole.

Zodra de herstelconsole is gestart, kunt u Help weergeven over de beschikbare opdrachten door help te typen bij de opdrachtprompt.

Verwante onderwerpen

---------- Post toegevoegd om 10:10 ---------- Vorige post was om 10:06 ----------

De vraag is hoe kan ik de bootinstellingen wijzigen anders dan zoals eerder beschreven in #9

Als ik naar system instellingen ga kan ik eigelijk alleen maar een vinkje zetten of weghalen bij Harddisk en CD Rom drive

Als ik alleen CDrom laat staan dan start ie volgens mij van die Drive maar komt ie na een minuut of zo met F1 Retry of F2 teug naar instellingen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok Geen excuses nodig hoor!

Nee ik ben niet vertrouwd met BIOS etc.

Ik start de pc op druk op F12 en krijg dan het scherm zoals in #9 beschreven

Ik heb ondertussen wel het Checkdisk programma gedraaid met alle herstel opties

Zonder resultaat want vandaag kreeg ik weer 2 dumps

Ik ben nog niet zo heel lang geleden overgestapt van Window I.E naar Google Chrome. Dat kan toch niet de oorzaak zijn?

Is het misschien een goedidee om mijn schijf eens te formateren hoewel ik dat kort geleden al heb gedaan

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 weken later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.