Ga naar inhoud

HPphotosmart C5280 ALL-in_One,hp solution center opent niet


Gast Hansie58

Aanbevolen berichten

Gast Hansie58

Hoewel geinstalleerd krijg ik het hp solutioncenter niet meer geopend.Ik moet nu scannen vanuit een windows scanner-optie,erg omslachtig.

Printen doet hij wel gewoon,evenals kopieeren.Het zit hem in het scangebeuren.Sinds een paar dagen werkt dit dus niet meer.

Wie o wie heeft een tip?

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Hansie58

Ik heb inderdaad de snelkoppeling HPsolutioncenter per ongeluk verwijderd.Daarna heb ik vanaf de site van HP weer van alles gedownload en geinstalleerd,o.a.HPQdirec.exe.Volgens de site kun je niet het solutioncenter alleen downloaden.Heb dat gedaan.Zag wel dat in startmenu HPsolutioncenter staat,maar krijg het niet geopend.

Heb uw raad opgevolgd en herstelpunt(en)gemaakt.Heeft niet geholpen.HPsolutioncenter blijft aanwezig in startmenu maar krijg ik niet geopend.Nu moet ik via wizard scannen te werk gaan,maar ik mis natuurlijk ook de rest van het Solutioncenter,zoals inktniveau cartidges e.d.

Misschien heeft u een andere oplossing?

Alvast weer bedankt voor alle moeite!

---------- Post toegevoegd om 19:54 ---------- Vorige post was om 19:52 ----------

Ik kan via een omweg wel scannen,dat is dus het probleem niet.Wel het feit,dat ik bv andere zaken nu mis als b.v. niveau inktcartridge van de printer e.d.

Wel bedankt voor uw tip!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een snelkoppeling verwijderen kan geen kwaad.

Het programma op zich blijft gewoon aanwezig op je PC.

Verwijder de USB- kabel van je printer uit de PC.

Verwijder alle software van je printer via start-> configuratiescherm-> software.

Voer dan onderstaande uit:

Download CCleaner. (Als je het nog niet hebt)

Installeer het (Als je niet wil dat Google Chrome op je pc als standaard webbrowser wordt geïnstalleerd, moet je de 2 vinkjes wegdoen !!!) en start CCleaner op. Klik in de linkse kolom op “Cleaner”. Klik achtereenvolgens op ‘Analyseren’ en 'Schoonmaken'.

Klik vervolgens in de linkse kolom op “Register” en klik op ‘Scan naar problemen”. Als er fouten gevonden worden klik je op ”Herstel geselecteerde problemen” en ”OK”. Dan krijg je de vraag om een back-up te maken. Klik op “JA”. Kies dan “Herstel alle geselecteerde fouten”.

Soms is 1 analyse niet voldoende. Deze procedure mag je herhalen tot de analyse geen fouten meer aangeeft.

Sluit hierna CCleaner terug af.

Wil je dit uitgebreid in beeld bekijken, klik dan hier voor de handleiding.

Installeer dan de driver en software via deze link (klik erop) en installeer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Hansie58

Beste Clarkie,

Heb alles wat je voorstelde geprobeerd en uitgevoerd.Alles ging prima tot...de hernieuwde installatie.Op een gegeven moment stopte de installatie en gaf een fout weer.

Daarna stuurde HP mij een bestand,maar maakte eerst een herstelpunt op mijn computer.Heb hierna bestand geopend,maar dit bevatte geen bruikbare tips.(moest windows updates installeren die ik al had)

Ik was als de dood dat mijn printer het niet meer deed,dus ik heb zelf een nieuw herstelpunt gemaakt,waardoor alles het weer deed,behalve...de scanner.

Het enige wat ik nu nog kan bedenken is de usbkabel.Je stelde voor om die uit de computer te verwijderen.Heb ik gedaan,maar niet uit de printer,die trouwens offline was.

Al met al niet gelukt dus....

Jammer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moest de volledige software verwijderen.

Dan ccleaner gebruiken.

Dat heb je dus uitgevoerd.

Maar je moest er eerst voor zorgen dat de HP niet aan gesloten is aan de computer.

Als je de software gaat installeren mag die HP ook nog niet aangesloten zijn.

Je begint de software te installeren en op een gegeven moment wordt vanuit de installatie gevraagd de HP aan te sluiten, dan pas sluit je aan.

Vanaf blz. 14A in deze handleiding (klik erop) kan je lezen hoe de installatie op de PC uitgevoerd moeten worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Dag Hansie58,

Is je probleem opgelost?

Als je binnen dit topic verder geen vragen of problemen meer hebt, mag je dit onderwerp afsluiten door een klik op de knop +Markeer als opgelost die je links onderaan kan terugvinden…zo blijft het voor iedereen overzichtelijk.

Uiteraard kan je in geval van nieuwe/andere problemen steeds weer een nieuw topic openen…:top:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.