Ga naar inhoud

Stotteren van mijn pc

T-bill

Aanbevolen berichten

Ik ben nog ergens achter gekomen, namelijk dat het proces McSvHost.exe (Mcafee Service Host) tijdens het stotteren schiet naar 40 á 60% van mij CPU gebruik. Normaal gebruikt dit proces continu 0% met soms uitschieters naar maximaal 7%. Allen tijdens het stotteren schiet hij dus naar 40 á 60.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 37
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik had via internet vernomen dat ik in mijn McAfee firewall Netguard moest uitschakelen om het probleem te verhelpen. Nu heb ik sinds gister geen last meet gehad van het stotteren. Echter kreeg ik vandaag aan het eind van de middag te maken met twee vastlopers, tijdens het spelen van World of Warcraft en Dues Ex. Tijdens Dues Ex (de tweede vastloper) kreeg ik een blauw scherm. Deze was te snel weg om goed door te kunnen nemen. Wel heb ik meteen een uurtje Memtest laten draaien die gaf 1 foutmelding aan, namelijk:

post-27338-1417704971,8788_thumb.jpg

Ik ga nu voor de zekerheid McAfee helemaal deinstalleren en andere voorgestelde virusscan en firewall installeren, hopen dat het probleem dan is opgelost.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Memtest mag je zeker minimum zo'n 15u laten draaien...indien dat nog langer kan: des te beter...hier vind je de handleiding.

Bekijk ook de plaatsing van de geheugenlatjes eens.

Je RAM werd geproduceerd tijdens de 23e en de 24e week van 2010: je informeert dus best bij de leverancier ivm mogelijke garantie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou nog niet te ver vooruit lopen op de dingen en me op dit moment richten op de uitgebreide Memtest...op de meeste Kingston RAM latjes is er lange garantie (klik er op).

Kijk goed welk latje er nu in welk slot zit, zo weet je waar je ze later moet terugplaatsen...de meest uitgebreide test is deze waarbij je elk latje gedurende 15 à 20 uur in hetzelfde slot test, op die manier kan je er in slagen het eventuele defecte latje te vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt 4 geheugensloten op je moederbord...wanneer je alle latjes test in hetzelfde slot en je hebt bijvoorbeeld maar 1 latje met fouten in dat slot dan mag je er van uit gaan dat het slot ok is en het latje defect.

Als je dan je drie andere sloten test (met een latje dat geen fouten had in het eerste slot) en je hebt in deze sloten ook geen fouten, dan zijn je vier sloten in orde.

Het is dus een kwestie van uitgebreid testen en elimineren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk goed welk latje er nu in welk slot zit, zo weet je waar je ze later moet terugplaatsen.

Door ze te lokaliseren op je moederbord en er notitie van te nemen...een foto van je moederbord vind je hieronder, ik heb de sloten aangeduid met een gele kader.

post-20447-1417704972,2634_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.