Ga naar inhoud

Welke Nieuwe PC Moet Ik Kopen?

Aanbevolen berichten

Waar heb ik een PC voor nodig: Gamen, livestreamen, school..

Wat is mijn budget: 600-800

Een merkcomputer of een samenstelling: Maakt niet uit

Ga ik overklokken: /

Ga ik later upgraden: waarschijnlijk

Heb ik al die nieuwe functies wel nodig: Ja

Ga ik zelf assembleren: nee

Heb ik een besturingssysteem nodig: ja

Ga ik zelf installeren: ?

Heb ik een voorkeur aan onderdelen: nee

Heb ik nog randapparatuur nodig: Scherm, toetsenbord, muis

Heb ik specifieke wensen: voor te gamen, livestreamen en school

Link naar reactie
Delen op andere sites

Samenstelling:

Met een budget van 800 euro is het onmogelijk om een game-pc te kopen. Vooral als daar Windows - Assemblage en Installatie bij moeten. Heb een samenstelling gemaakt van 800 die - aanvaardbaar - is voor de minder veeleisende gamer, maar randapparatuur zit niet inbegrepen in deze samenstelling, want dan krijg je een pc die absoluut niet geschikt is voor gaming (en trouwens helemaal niet future-proof is)

Processor is de Intel Core i3 2130, geplaatst op een low-end ASRock Z68 moederbordje. Er wordt 8GB Corsair Vengeance geheugen geplaatst, en de videokaart wordt een Radeon 7770 Ghz Edition. Als harde schijf nemen we een 2TB Seagate schijf die redelijk snel is, een SSD ontbreekt wegens de prijs. Dit alles wordt gevoed door een CX500 voeding en geplaatst in een Bitfenix Shinobi behuizing. Windows, assemblage en installatie zijn inbegrepen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor het snelle antwoord! Als we het budget verhogen naar 1000 euro? Het moet ook geen superveel eisende pc zijn. Hij moet gewoon de nieuwe games zoals BF3 en MW3 aankunnen. Het zou handig zijn als ik hem dan met de jaren mee kan upgraden. kan je misschien een goede samenstellen op de site en die setup doorsturen?

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is zeker geen slechte processor, maar inderdaad geen supersnelle. Echter is deze voldoende voor schoolwerk en als je een gaming-computer wilt, is het verstandiger om extra geld te steken in een sterkere grafische kaart dan een processor.

Er zijn tevens geruchten dat vandaag een nieuwe generatie i3 processoren worden gelanceerd, maar helaas nog niets van gezien of bevestigd...

Een andere optie is opteren voor een i5 processor en een HD 7850, zonder SSD. Dan kan je later altijd een SSD in je computer steken. Maar je kan nu bijvoorbeeld ook de i3 + SSD nemen en later je processor upgraden. (indien nodig)

aangepast door superjona
Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.