Ga naar inhoud

spontane reboot en BSOD

pooniels

Aanbevolen berichten

• Reacties 36
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Een clean boot leverde geen verbetering op, maar als je opstart in veilige modus krijg je dan ook een spontane reboot en BSOD?

Welke voeding zit er in je pc, op de voeding staat een tabel met de gegevens ervan, kun je deze eens vermelden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de veilige modus heb ik nog niks vreemds gezien, maar dat zegt niet veel omdat ik daar mijn pc ook niet normaal kan gebruiken.

Ik zal de voeding eens bekijken, maar moet daarbij wel even zoeken naar de gegevens.

Eerst uitzoeken hoe ik de kast open krijg...

aangepast door pooniels
Link naar reactie
Delen op andere sites

In veilige modus worden enkel essentiële Windows onderdelen geladen die nodig zijn om Windows te kunnen starten. :hmmmm:

Drivers en andere programma's worden niet geladen in veilige modus.

Als het probleem zich dan niet voordoet lijkt het wel dat er toch een driver of programma roet in het eten gooit.

De gegevens van je voeding staan op een label aan de zijkant van je voeding, maar je zal even je pc kast moeten induiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beschrijving van wat er op de voeding staat:

CM-1

Delta Electronics INC

DPS-250ab-22 D

REV: 01 F

Mfg date 2008/10/07

INPUT: 220-240V ~/3.15A 50Hz

OUTPUT 250W MAX

<een rijtje volt/ampères>

+3.3V& +5V total output power can't exceed 110W

+3.3V& +5V& +12V total output power can't exceed 245W

stickers met "Hi-POT OK" en "ATE OK"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zou me niet verbazen als er problemen zijn met de voeding, maar dan komt het waarschijnlijk door het slechte elektriciteitsnet.

Het verklaart bij mijn weten ook alleen de reboots en niet de BSODs.

Wel lijkt het alsof de problemen alleen vlak na het opstarten ontstaan, of soms als ik een programma genaamd League of Legends draai.

aangepast door pooniels
Link naar reactie
Delen op andere sites

250Watt is niet erg veel voor een voeding, welke hardware zit er zoal in je systeem?

Download en installeer Speccy.

Tijdens de installatie heb je nu de mogelijkheid om Nederlands als taal te selecteren.

speccy.png

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " Bestand - Publiceer Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Wil je in woord en beeld zien hoe je een logje van Speccy maakt en plaatst kun je dat Hier lezen.

Ook Dit (KLIK) filmpje laat zien hoe je een Speccy-logje kan plakken in je antwoord.

Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware ;-).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb de voeding aan de hand van de gegevens van Speccy even hier(klik erop) voor je nagekeken en ik kom op een vermogen van 245Watt aangeraden.

Nou weet ik niet of je nog koelers hebt in je kast maar via de die link kan je ze zelf uitrekenen.

Nou is de voeding die je in je pc hebt zitten in principe een budget voeding en is het nog maar de vraag of ze werkelijk 245 Watt kan leveren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.