Ga naar inhoud

PC-Upgrade

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik ben al een tijd lang bezig met het zoeken naar nieuwe pc-onderdelen om mijn pc (oude Medion, tweede-hands, vraag niet welke) up te graden. Het geluid doet het niet goed meer en hij start heel slecht op. Daarbij zou ik graag van advies van experts genieten.

Het moet een game-pc worden met een laag budget.

U moet weten dat delen van de oude PC nog blijven. De videokaart is niet nieuw, maar om het budget kan het nog een jaartje mee. Er zit een SSD kaart in en een 1 TB Harddisk.

Het gaat hier om geheugen (4-8 GB), waarbij ik dacht aan 8 GB DDR-3 geheugen: SDRAM DDR Dimm So-Dimm kopen geheugen.nl | Geheugen.nl - uitbreiden

Een prachtprocessor die de toekomst aankan, waarbij ik dacht aan de PX-series van AMD:

AMD FX-4100: AMD FX-4100 Black Edition,sAM3+ Product Details bij MyCom

AMD FX-8120: AMD FX-8120 Black Edition,sAM3+ Product Details bij MyCom

Een daarmee bruikbaar moederbord, waarbij ik dacht aan de AsRock 970:

ASRock 970 Extreme3 Moederbord:Socket AMD AM3+ Chipset AMD 970 in de Conrad online shop

En eventueel een case die het geluid nog wat dempt:

Thermaltake V3 Black Edition Midi-Tower in de Conrad online shop

Deze lijst zou uit moeten komen op minder dan €300,-.

Ik vraag of dit compatibel is en of ik hier alles uit kan halen wat erin zit. Suggesties en alternatieven zijn erg op prijs gesteld.

Alvast bedankt!

- Kauffmeister

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je wilt gamen is de AMD FX-8120 de betere keus :)

Ik raad wel aan om alles bij éénzelfde winkel te bestellen, dat komt veel voordeliger uit.

Hier is een samenstelling met de onderdelen, heb er ook een behuizing bij gedaan, omdat Medionkasten erg moeilijk uitbreidbaar zijn en onvoldoende airflow hebben.

Kan je ons even zeggen welke voeding je momenteel hebt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.