Ga naar inhoud

PC leegmaken + herinstalleren

iflysky

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik zou graag mijn pc eens volledig leegmaken en herinstalleren.

Toen ik mijn pc net had heb ik direct eerst een recovery cd gemaakt waarmee ik terug naar de fabrieksinstellingen kan terugkeren. De bestanden worden dan wel steeds 'gewist' van mijn C-schijf maar de bestanden op mijn 'Recovery D-schijf' blijven dan staan (deze is ook al aan zijn volle kant btw). Ik vraag mij nu af wat er gebeurt en of het kwaad kan als ik mijn D-schijf ook eens volledig leeg maak d.m.v. formatteren of een programma zoals eraser. Als ik dit doe en daarna gewoon mijn recovery cd's insteek, zal mijn pc dan terug zijn zoals in het begin of zal ik dan problemen hebben en extra dingen moeten doen voor het herinstalleren van mijn pc? Ik durf dit niet goed doen aangezien hierop bestanden staan die nodig zijn voor systeemherstel.

Alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou de 'Recovery D-Schijf' gerust laten, als je je Recovery CD kwijt bent of als deze onleesbaar is/wordt, kan je je PC niet meer naar de fabrieksinstellingen terugzetten.

In het slechtste geval moet je dan ofwel een nieuwe Recovery CD kopen of een nieuwe Windows CD...

Moest je deze verwijderen, je gaat geen problemen hebben omdat dit allemaal op je CD staat.

Je Recovery menu in het BIOS zal uiteraard ook niet meer werken dan.

Het blijft je eigen keuze natuurlijk. ;-)

aangepast door Gast
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus als ik het goed begrijp zal ik geen problemen ondervinden zolang ik mijn recovery cd maar heb? Nu mijn D-schijf zit zogoed als vol dus ik ga hem toch ooit moeten leegmaken denk ik, of hoeft dat niet? Mijn hoofddoel is natuurlijk mijn pc terug wat sneller te krijgen, zou dit een groot verschil geven moest ik mijn D-schijf ook leegmaken of denk je dat dat ook weer niet zo heel veel af zal doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus als ik het goed begrijp zal ik geen problemen ondervinden zolang ik mijn recovery cd maar heb? Nu mijn D-schijf zit zogoed als vol dus ik ga hem toch ooit moeten leegmaken denk ik, of hoeft dat niet? Mijn hoofddoel is natuurlijk mijn pc terug wat sneller te krijgen, zou dit een groot verschil geven moest ik mijn D-schijf ook leegmaken of denk je dat dat ook weer niet zo heel veel af zal doen?

Inderdaad

Die D-Schijf start niet mee op met je PC, enkel de C-Schijf wordt geladen als je je PC aanzet, dus enkel daar kan tijdwinst/snelheid mee gewonnen worden. Normaal gezien komen er geen bestanden op de D-Schijf bij, die is er gewoon om je PC terug naar de fabrieksinstellingen te zetten, zonder dat je een CD nodig hebt. ;-)

aangepast door Gast
Link naar reactie
Delen op andere sites

Aah zo zit dat dus :D. Maar nog 1 ding, jij zegt dat er geen bestanden bij op de D-schijf komen maar hoe komt het dan dat deze toch voller komt te staan ne verloop van tijd? Aja en er staat daar een map op genaamd '$recylcle.bin' waarvan ik veronderstel dat dat gewoon alles is wat je ooit de prullenmand in gegooid hebt. Dit kan ik misschien eventueel wel weg doen, of bevat dit toch belangrijke documenten dan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aah zo zit dat dus :D. Maar nog 1 ding, jij zegt dat er geen bestanden bij op de D-schijf komen maar hoe komt het dan dat deze toch voller komt te staan ne verloop van tijd? Aja en er staat daar een map op genaamd '$recylcle.bin' waarvan ik veronderstel dat dat gewoon alles is wat je ooit de prullenmand in gegooid hebt. Dit kan ik misschien eventueel wel weg doen, of bevat dit toch belangrijke documenten dan?

Dat daar bestanden bijkomen, daar weet ik het fijne niet van, zet je daar zelf soms bestanden bij ^^? De experts zullen hierop moeten antwoorden. Alles wat je in je prullenmand hebt gegooid -> en daarna prullenbak leegmaken hebt gedaan, zijn naar mijn weten nergens meer terug te vinden.

En nee, als je ooit nog je PC wilt herstellen zonder CD zou ik daar niet aankomen, hoe verleidelijk het ook mag klinken een 'recycle bin'.:D

aangepast door Gast
Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha oke dan blijf ik er voorlopig maar vanaf :P. En nee ik zet daar nooit bestanden bij. Magoed, alvast bedankt voor de info! En hopelijk kan mij dan iemand anders eens een antwoord geven op dat laatste :).

Grtz!

Graag gedaan!

Enkel de C-Schijf formatteren dan, daar gaat je PC terug sneller van werken. :top:

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.