Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Ik gebruik True Image voor het maken van mijn images. Nu zie ik in het schijfbeheer ook een partitie A: "Door systeem gereserveerd. Moet ik van die partitie samen met de partitie C: een image maken om veilig te zijn ingeval het noodlot zou toeslaan...? (zie bijlage)

Alvast bedankt

Ivan

post-662-1417704965,2792_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik True Image voor het maken van mijn images. Nu zie ik in het schijfbeheer ook een partitie A: "Door systeem gereserveerd. Moet ik van die partitie samen met de partitie C: een image maken om veilig te zijn ingeval het noodlot zou toeslaan...? (zie bijlage)

Alvast bedankt

Ivan

Dat is wel beter om te doen. Het is waarschijnlijk de opstartpartitie. De schijfletter heb je naar alle waarschijnlijkheid zelf toegevoegd, aangezien die standaard verborgen is.

Als het inderdaad de opstart partitie is staan daar geen documenten in, maar is deze wel nodig om Windows op te kunnen starten.

Als je de Windows partitie beveiligd hebt met bitlocker staan de benodigde opstartgegevens daarvan ook op die systeempartitie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt hoor,

Die schijfletter werd niet door mij toegevoegd maar dan kan het enkel gebeurd zijn door de technieker van de PCwinkel waar mijn PC geassembleerd werd. Aangezien die standaard berborgen zou zijn volgens u, wat is dan het nut om ook deze partitie te behandelen met Acronis True Image?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De "door systeem gereserveerde partitie" is bij een standaard uitgevoerde installatie 100MB groot en verborgen...ze heeft geen schijfletter.

Deze partitie heeft bij jou wel een stationsletter en een groter volume...wanneer je de precieze reden omtrent het hoe en waarom wil kennen zou ik contact opnemen met de technieker: hij kan het je exact vertellen.

Veiligheidshalve zou ik dan ook deze partitie mee opnemen in je image: veel ruimte slorpt ze niet op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aansluitend op bericht 4 kan ik je nog onderstaande meegeven:

Je hebt niet vermeld welke versie van Acronis je gebruikt ( hier acronis 2011) maar....als je Acronis start en je wil een backup maken van schijven en partities komt de door het systeem gereserveerde partitie mee in beeld.

Wil je die niet mee opnemen in de backup krijg je zelfs een melding dat je ze beter wel in de backup kan opnemen.

Vergelijk dan ook eens of de grootte overeen komt met de gegevens in schijfbeheer.

post-23245-1417704965,5384_thumb.png

post-23245-1417704965,5854_thumb.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

De "door systeem gereserveerde partitie" is bij een standaard uitgevoerde installatie 100MB groot en verborgen...ze heeft geen schijfletter.

Deze partitie heeft bij jou wel een stationsletter en een groter volume...wanneer je de precieze reden omtrent het hoe en waarom wil kennen zou ik contact opnemen met de technieker: hij kan het je exact vertellen.

Veiligheidshalve zou ik dan ook deze partitie mee opnemen in je image: veel ruimte slorpt ze niet op.

Een systeempartitie van ca. 300mb is vereist om gebruik te kunnen maken van bitlocker. Dit is waarschijnlijk gedaan als voorbereiding op die mogelijkheid. Als je daadwerkelijk van bitlocker gebruik maakt, maak dan absoluut een backup van die partitie.

aangepast door MicrosoftHelpt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.