Ga naar inhoud

Micro van Laptop


Gast 1720C

Aanbevolen berichten

Geachte Forumleden,

Reeds een vijftal jaar bezitter van een noteboook Medion MD 96350.

Onlangs kreeg ik de vraag van een goede vriend om via de webcam geholpen te worden met fotografie en de bewerking er van in Photoshop.

Als autodidact, test ik eerst alles zelf uit, teneinde geen foutieve informatie door te spelen.

De webcam werkt, mijn vriend krijgt mijn conterfeitsel te zien op zijn notebook en ik zie ook het zijne. Zijn klank komt door doch mijn commentaar bereikt hem niet de micro werkt niet. Alles gecontroleerd en volgens de aanduidingen is het niveau goed en is er een micro geregistreerd.

Kunt U mij helpen a.u.b?

Groeten,

1720 C

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 41
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Beste Sascha,

Zoals ik reeds heb laten weten, ben ik een "grote nul" op het gebied van P.C.

Ik weet enkel dat ik naar Live messenger ga, daar dubbelklik op de naam van de persoon met wie ik wil praten. Wij beiden zien mekaar op de laptop, doch ik hoor hem wel maar bij hem komt de klank van mij niet door. Beelden worden inderdaad via de webcam verstuurd. Klank, dat is het probleem!

Ik heb mijn laptop reeds enkele jaren en nog nooit had ik die webcam gebruikt tot enkele dagen terug ik een telefonische oprope kreeg van iemand die om hulp vroeg bij fotografie en het bewerken in Photoshop.

Ik kan heb echter geen uitleg geven want alhoewel in de instellingen van de webcam, de microfoon staat aangevinkt, lees ik indien ik verder werk en naar volgende ga, de tekst: cannot connect to this webcam. De instelling staat op Default - Foxlink webcam. Op wanneer ik naar Foxlink webcam ga, gebeurt er niets .

Langs deze weg wil ik U wel bedanken voor de interresse die U hebt getoond voor mijn probleem.

Groeten,

Albert

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geachte Sascha,

Hartelijk dank voor de snelle reactie.

Ik ben naar deze site gegaan doch ze behandelen daar een probleem dat er niet is nl. geluid in windows.

Mijn probleem bestaat erin dat ik met de live messenger niet kan communiceren om mijn interlocuteur te helpen bij zijn problemen met fotografie en bewerking in Photoshop.

Nogmaals bedankt,

1720C (Albert)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geachte Sascha,

Hartelijk dank voor de snelle reactie.

Ik ben naar deze site gegaan doch ze behandelen daar een probleem dat er niet is nl. geluid in windows.

Mijn probleem bestaat erin dat ik met de live messenger niet kan communiceren om mijn interlocuteur te helpen bij zijn problemen met fotografie en bewerking in Photoshop.

Nogmaals bedankt,

1720C (Albert)

Hmm, er zijn veel oplossingen voor, maar ik weet die niet direct vanbuiten.

Hopelijk geeft iemand anders nog reactie (:

Sascha

---------- Post toegevoegd om 14:37 ---------- Vorige post was om 14:31 ----------

Misschien heb je de drivers van je microfoon niet correct geïnstalleerd.

Sascha

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geachte Sascha,

Ik kan U verzekeren dat ik geen drivers heb geïnstalleerd. Ik ken buiten Photoshop en filmmontage in Adobe premiere hoegenaamd niets van computers De laptop is nog altijd in de zelfde staat als toen ik die aanschafte, dus van drivers installeren ken ik geen jota.

Toch bedankt voor de welwillende reactie.

Groeten,

1720C

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Webcam heb je getest, maar heb je de Micro zelf ook getest (al dan niet Buiten MSN zelf)?

Bv.: Via de Geluidsrecorder ? Start -> Bureau - accessoires -> geluidsrecorder. Probeer of neem iets op, en speel dit dan af, als je iets hoort dan ligt het in ieder geval niet aan de microfoon, maar misschien aan je Firewall/Antivirus, die iets blokkeert bij de communicatie tussen micro & msn.

Als je dit al getest hebt, probeer je Firewall eens tijdelijk uit te schakelen, en probeer een nieuw videogesprek te starten, je kan je Firewall uitschakelen via Configuratiescherm -> Systeem & Beveiliging -> Windows Firewall -> Windows Firewall in - of uitschakelen. Schakel deze natuurlijk wel terug in na de test. Indien je een Antivirus gebruikt (met ingebouwde Firewall), schakel deze dan tijdelijk uit, en probeer een videogesprek.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Veel dank voor de tijd die U er aan hebt besteed om mij te helpen. Zeer duidelijke aanwijzingen over de handelingen die moesten worden uitgevoerd. Vooral belangrijk voor een mens als ik die niets afweet van PC.

Enkele programma's ken ik meer dan behoorlijk zoals Photoshop, Adobe Premiere en het verwijderen van programma's van de PC.

De uitleg is heel duidelijk. Op deze manier help ik ook anderen wanneer het over fotografie of beeldbewerking of montage gaat, stap voor stap.

Gefeliciteerd en verschrikkelijk wel bedankt, doch het heeft niets uitgehaald.

Groeten,

1720C

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.