Ga naar inhoud

draadloos internet via scarlet box

bokske

Aanbevolen berichten

• Reacties 29
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Met de PC

Ga naar configuratiescherm / netwerkverbinding

Klik op naargelang de netwerkkaart naargelang je draadloos of lan wilt verbinden en dan met de rechtermuisknop op eigenschappen.

Klik op TCP/IPv4 en dan eigenschappen:

Vul daar zo in:

IP = 192.168.1.52

Subnetmasker = 255.255.255.0

Standaard gateaway = 192.168.1.1

KLik op OK

Herstart de router door de stroom even uit te zetten en weer aan te zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb ik allemaal gedaan. Nadien had ik wel een internet verbinding maar kon niet op internet geraken.

Met de outlook express kon ik niets ontvangen of verzenden.

Ben gaan kijken op de laptop.

Op de pc staat wel niet TCP/IPv4 maar wel TCP/IP.

Op de laptop staat er TCP/IPv4 en TCP/IPv6

Bij beiden staat er automatisch IP-adres toewijzen, automatisch DNS-serveradres toewijzen.

Datzelfde staat ook bij de PC.

Heb op de PC terug de oorspronkelijke eigenschappen ingevuld bij TCP/IP nl automatisch IP-adres toewijzen, automatisch DNS-serveradres toewijzen.

Momenteel komt er een internetverbinding tot stand zonder dat ik de laptop moet opzetten.

Ga nog even een paar dagen afwachten, als het zo blijft dan zal ik de discussie als opgelost aanduiden.

aangepast door bokske
Link naar reactie
Delen op andere sites

Enkel meubelen. De tv en de wii staan daar ook tussen maar tegen een muur. Normaal kunnen ze niets verstoren, heeft de installateur van de scarlet box nagekeken. De laptop staat op de slaapkamer.

Nu heb ik weer internet kunnen maken zonder de laptop op te zetten. Ik probeer het morgen weer eens, hopelijk blijft het zo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.