Ga naar inhoud

Dell inspiron wilt niet formatteren

Fuerza

Aanbevolen berichten

Gegroet iedereen

Gisteren viel mijn pc uit zonder enige aanleiding nadat ik een filmpje aan het kijken was. Ik gok dat ie te warm werd ook al was de onderkant van de pc niet gloeiend heet. Paar uurtjes erna terug proberen op te starten, start prima op echter toen ik op het internet wilde blokkeerde de hele pc. Dit gebeurde elke kaar opnieuw nadat ik 2 minuten iets op mijn pc doe. Maakt niet uit wat, maar hij blokkeert een aantal minuten erna volledig.

Bon formatteren dan maar dacht ik, alles overgezet naar mijn externe schijf in veilige modus (werkt prima dan trouwens zit nu ook in veilige modus dit bericht te typen). Cd vista erin geknald en terug opgestart om te formatteren. Bij het opstarten staat er dat setup= F2 en Boot instellingen= F12. Ik heb allebei de knoppen gebruikt maar hij reageert gewoonweg niet.

Iemand enig idee wat ik fout doe?

Alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien dat je HD kapot is... Om dit te controleren voer je het volgende uit:

Download HD Tune en sla het bestand op.

Installeer HD Tune en start deze na de installatie op.

Vervolgens ga je naar het tabblad Error Scan, selecteer de harde schijf die je wil controleren en druk op Start.

De controle kan een hele tijd in beslag nemen afhankelijk van de grootte van de te controleren harde schijf.

Wat is het resultaat van deze test?

Maak een afbeelding van het resultaat en voeg deze toe aan een volgend bericht.

Een afbeelding kan je maken met het knipprogramma.

Hoe je een bijlage toevoegt aan een bericht, kan je lezen in deze handleiding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

***** maar halverwege blokkeerde men laptop weer. tot 3 keer aan toe! Heb het opgegeven en ondertussen is het gelukt om te formattere als ik dit al juist aan het doen ben. Kheb de cd erin gestoken, opgestart vanuit de cd en hij is nu windows opnieuw aan het installeren maar hij heeft niets gevraagd over formatteren. Verder vroeg hij

ook op welke partitie ik windows wilde installeren,

de OS of de Recovery. Heb dan maar voor de OS

gekozen waarop ik een melding kreeg dat hier al een windows op staat en dat deze dan windows.old zal genoemd worden.

Enig ideeof ik hier alles juist aan het doen ben? Typ dit bericht vanuit men smartphone btw.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je oude bestanden blijven bewaard op je harde schijf, maar hij gaat gewoon een nieuw besturingssysteem installeren op je HDD. Hiervoor hoeft je HDD helemaal niet geformatteerd te worden, hopelijk is je HDD niet stuk en verloopt het installeren vlot :-)

Sascha

Link naar reactie
Delen op andere sites

Installatie is voltooid en nu krijg ik het zwarte scherm weer waarbij er vanalles wordt gecintroleerd. hij geeft vele zwevende bestanden aan die hersteld moeten worden. men laptop heeft zijn tijd gekend vrees ik!

---------- Post toegevoegd om 18:18 ---------- Vorige post was om 18:12 ----------

Installatie is voltooid en nu krijg ik het zwarte scherm weer waarbij er vanalles wordt gecintroleerd. hij geeft vele zwevende bestanden aan die hersteld moeten worden. men laptop heeft zijn tijd gekend vrees ik!

---------- Post toegevoegd om 18:18 ---------- Vorige post was om 18:18 ----------

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.