Ga naar inhoud

Dell Inspiron 9400 - grafische kaart driver


Optika

Aanbevolen berichten

Je hebt op 23 juni Windows 7 op je PC gezet.

Je hebt hoogstwaarschijnlijk geen chipset drivers, drivers voor videokaart.....geïnstalleerd.

Volgens deze lijst van Dell (klik erop) is jouw Inspiron niet compatibel met Windows 7. :dong:

Je kan proberen met de Vista drivers 32 bit (klik erop).

In welke volgorde je de drivers moet installeren lees je hier.

Clarkie, Ik heb geen volgorde drivers .... .wordt automatisch gedaan bij het installeren van Windows 7. En ik ben niet de enige die een probleem heeft met webcam en Windows Live Messenger. Dell heeft er GEEN driver voor.

Lamentabele service na garantie periode ...... Eerst 89 euro aan hen overmaken en dan nog eens 200 à 300 euro.

Google maar eens "Inspiron 9400 windows 7 driver graphics card" dan zul je zien hoeveel personen dezelfde problemen hebben.

Toch bedankt voor de hulp.

Na de installatie van Windows 7 dien je nog tal van drivers te installeren..dit is noodzakelijk voor het herkennen van de hardware en de goede werking er van.

Een Dell is zéér gevoelig aan de volgorde waarin dit installeren wordt uitgevoerd...clarkie postte reeds een link met aanvullende info, hier kan je dezelfde info bekijken in het Nederlands.

Wanneer een fabrikant aangeeft dat zijn product niet compatibel is met een bepaald besturingssysteem dan kan je je inderdaad aan de nodige problemen verwachten...meestal doen de Vista-drivers het onder Windows 7, maar dat is niet altijd zo.

Lijkt me de moeite waard om het op de correcte manier te proberen... :-)

Er zijn geen drivers beschikbaar voor Windows 7.

Je hebt Windows 7 geïnstalleerd, er zijn erna geen chipsetdrivers, driver voor videokaart.......enz geïnstalleerd.

Je dient die van Windows vista te installeren en hopelijk met gunstig resultaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 20
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Asus,

Nog steeds geen oplossing voor het probleem. Kan geen andere driver vinden. Heb Vista drivers uitgeprobeerd maar ook geen resultaat.

Ik geeft het op en wens ook geen 300 euro te besteden zoals gevraagd door Dell omdat de garantie periode verstreken is.

Wat ik wel weet is dat ik niet de enige ben met dit probleem ..... google maar eens.

Voor mij zeker geen Dell laptop of enig andere hardware meer.

Toch bedankt voor uw medewerking.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Asus

Ik heb webcams getest van Logitech, Trust, Hercules en Microsoft ...... die werken perfect. Enkel wanneer ik will chatten met Windows Live Messenger of Skype loopt het fout.

De videokaart in de Dell Inspiron is een nVidia Geforce Go 7900 GS ........ maar er is geen enkele driver van nVidia voor deze kaart.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Neen had deze driver ook al gevonden.

Ik geef het werkelijk nu op .... ben gedurende 3 weken reeds bezig ....... Dell laat mij en vele andere gebruikers met een Inspiron 9400 in de kou staan.

In ieder geval bedankt voor uw hulp.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn trukendoos is ver uitgeput, maar ik heb nog wel wat... :-)

Ga eens naar de site van Intel en run hier de Driver Update Utility (klik op Check your system for the latest updates).

Om deze toepassing te kunnen uitvoeren heb je Java nodig, wanneer je deze niet op je systeem hebt krijg je daar melding van.

Vindt deze tool drivers die mogen geüpdate worden ?...zo ja: welke ?

Vermeld hier eerst om welke drivers het gaat, dus nog geen eventuele update(s) uitvoeren !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Asus,

Ik heb uw laatste truk uitgeprobeerd. De huidige driver werd gevonden maar ..... ook Intel bracht geen soelaas.

Ik begrijp Dell wel .... zij verkopen liever een nieuwe laptop dan een oplossing te zoeken voor een laptop van 5 jaar

die overigens nog prima werkt.

Ik stop ermee om nog verder te zoeken en schenk de laptop aan een student die er alleszins nog nuttig gebruik van kan maken.

Nogmaals hartelij bedankt voor de geboden help.

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.