Ga naar inhoud

XP installeren lukt niet vanaf CDROM

Annett

Aanbevolen berichten

hallo,

ik heb voor me dochter 'n PC gekregen van me broer, maar nu heeftie alles eraf gehaald..teveel dus want ik

krijg zwart scherm met witte letters en onderaan staat NTLDR ontbreekt.

Nu begrijp ik dat XP eraf is en heb ik de diskette met code gekregen.

PC aangedaan, CD erin, maar geen verandering. Hij start niet op via de CD.

Heb in de Advanced Bios Feature bij Boot Device als First Boot al CDROM geselecteerd, maar geen verandering.

Wie weet wat nu te doen??

groet Annette

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het een originele windows xp-cd?

De cd zou toch moeten herkend worden tijdens het opstarten!

Daarna volgt u deze procedure:

• Start uw computer met de windows cd
  • Wacht tot het keuze menu komt.
  • Kies hier de R van repair.
  • Volg de stappen tot de dos-prompt
  • Vul uw administrator wachtwoord in (dat van de windows)
  • Als die niet bestaat voert u gewoon niets in (laat het leeg) en klik enter
  • Voer de volgende commando's (de ? staat voor de CDROM )uit:
  • Copy ?:\386\ntldr c:\
  • Copy ?:\386\ntdetect.com c:\
  • fixmbr
  • fixboot
  • exit

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

weet ik niet , maar er zit /zat wel originele XP op, de stikkertjes met de code heeftie op de zijkant geplakt

heb nu een CD van een collega gekregen met code

heb je link bekeken, en ik krijg idd ook de melding NTLDR ontbreekt en ging er daarom vanuit dat XP eraf was, maar nu weet ik het niet meer....

snap niet zoveel van wat er in de link staat, ik bedoel wat ik moet doen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Excuseer voor de verwarring, maar ik heb mijn bericht hierboven aangepast. Probeer mijn gewijzigde versie eens. Je hebt nog steeds een legale windows-xp cd nodig natuurlijk.

Volgens mij is de cd van je collega geen originele cd, en daarom wordt die niet herkend bij het opstarten. Staat er op de windows-cd gedrukte letters (zoals je die in een winkel zou vinden).

Jouw foutmelding geraakt opgelost als je alles in bericht 2 hierboven correct uitvoert. Ben je zeker dat de bootvolgorde in je BIOS juist staat (EERST cdrom, DAN PAS harde schijf).

Test de cd van je collega eens op zijn pc. Kan hij zijn pc ermee opstarten?

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Oww nee denk niet dat het de originele CD is dan .... en kan het op deze niet proberen...zit windows 7 op en werkt net zo fijn...ga daar niet aan rommelen

en me collega heeft het niet geprobeerd :(

ik heb in de bios 1.CDROM, 2. Hard Drive 3.disable en 4.enable

Ben niet zo handig hiermee dus denk dat ik de boel maar wegbreng naar een bedrijfje die het wel kan kan (KB aan spenderen)

me dochter heeft het straks nodig voor school en dan moet het wel goed werken natuurlijk, want die ze nu heeft heeft maar 19 GB geheugen en is zooooo traag

Wil je hartelijke bedanken voor je reacties en hulp, maar dit gaat me nu echt boven me pet

groet Annette

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

eigenlijk zijn de stappen in bericht 2 heel simpel.

Het enige probleem is, dat de cd moet werken... Als die werkt, dan moet je gewoon lezen wat in bericht 2 staat, en gewoon de bolletjes stap voor stap volgen. Het is eigenlijk op een kwartiertje klaar, als de cd zou werken... Als je niet zo veel van commando's ingeven kent, kan het inderdaad wat moeilijker zijn. Ken je niemand in je buurt die er wel iets van kent? Laat die misschien het bericht lezen, en dan is het op enkele minuutjes klaar.

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

ja ga kijken of iemand me kan helpen, om te checken of de CD werkt...en op zoek naar mn eigen, want ik heb ooit zelf XP gekregen toen ik me "oude" PC kocht en dat is wel een originele CD da weet ik zeker, komt uit de winkel . .

en idd zou niet zo moeilijk moeten zijn,

nou ja, gaat wel goedkomen

je hoort het nog wel

ga nu me bed opzoeken, morgen vroeg op (6.00) dus nog ff slapen

nogmaals dank voor je hulp

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi hoi,

nou ik denk dat de CDrom drive kapot is......heb me eigen originele gevonden en ook hiermee start hij niet op

ga hem maar wegbrengen om te kijken of ze er wat mee kunnen

topic kan worden gesloten denk ik

groet Annette

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.