Ga naar inhoud

Telenet router ligt dwars

Aanbevolen berichten

Sinds een week is er in mijn buurt, waar nogal veel netwerken zitten, een nieuwe bijgekomen, een van Telenet maar wel onbeveiligd. Deze stoort mijn wifi in zover dat hij als eerste opstart, zodat ik mijn eigen verbinding handmatig moet instellen. Is daar iets aan te doen? Waarom is die router de enige die onbeveiligd is? Zit er misschien iemand in de buurt iets illegaal te doen? Mijn netwerk zit op Scarlet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga naar netwerkcentrum

Klik op draadloze netwerk beheren

Dubbelklik op de vreemde router en dan vink uit: Automatisch verbinding maken wanneer dit netwerk binnen bereik is

Zo ook voor ieder vreemde router zodat uw eigen router overblijft.

Herstart de pc

Windows zal steeds uw router als standaard nemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de uitleg, maar de vreemde router was al uitgevinkt, dus daar ligt het niet aan. Ik heb de netwerkverbinding geopend en stel vast dat het een wi-free hotspot is van Telenet waarbij vreemd genoeg een paswoord gevraagd word hoewel hun router onbeveiligd is. Misschien moet ik Telenet contacteren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de netwerkverbinding geopend en stel vast dat het een wi-free hotspot is van Telenet waarbij vreemd genoeg een paswoord gevraagd word hoewel hun router onbeveiligd is. Misschien moet ik Telenet contacteren?

Als je gebruik wil maken van een Telenet hotspot moet je een gebruikersnaam en paswoord ingeven.

Ook moet je zelf toestemming gegeven hebben dat je eigen router gebruikt wordt voor hotspot anders kan je er geen gebruik van maken.

Maar jij hebt scarlet dus kan er geen gebruik van maken.

Wel raar dat een hotpsot van telenet sterker signaal geeft dan je eigen verbinding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gaat het hier niet om de nieuwe dienst van Telenet waarbij elke thuisrouter automatisch ook een hotspot wordt voor andere Telenet-klanten? Deze hotspots zijn wel voor iedereen zichtbaar, maar enkel toegankelijk voor Telenet-klanten.

Belgacom biedt een gelijkaardige dienst aan. Mijn Belgacom-hotspot is ook voor iedereen zichtbaar, maar enkel toegankelijk voor Belgacom-klanten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 weken later...

Dag walterwill,

Is je probleem opgelost?

Als je binnen dit topic verder geen vragen of problemen meer hebt, mag je dit onderwerp afsluiten door een klik op de knop +Markeer als opgelost die je links onderaan kan terugvinden…zo blijft het voor iedereen overzichtelijk.

Uiteraard kan je in geval van nieuwe/andere problemen steeds weer een nieuw topic openen…:top:

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.