Ga naar inhoud

BsoD dumping mermory

Aanbevolen berichten

Goedemiddag heren/dames,

Ik kamp al maanden met een probleem, en het zelfde probleem/ander probleem is nu erg uit te hand gelopen.

Ik hoop heel erg dat jullie me kunnen helpen, want zelf heb ik de hoop al opgegeven moet ik eerlijk bekennen.

Het volgende is er aan de hand:

Mijn computer kampt al lange tijd met het probleem dat hij soms gewoon totaal vast vriest. Eens heeft hij het een week 5x, en dan weer 3 weken niet.

Ook heeft mijn computer vaak dat hij mijn beeldscherm niet pakt, en dat ik hem meerdere malen moet opstarten om het beeldscherm aan te laten gaan.

Nu laatst viel hij opeens uit, en toen ik hem opstarte krijg ik 4 piepjes te horen. 1 lange en 3 korte. Hierna heb ik met een nieuwe CD windows 7 erop gezet, en het leek verholpen. Echter was het probleem van vastlopen en het beeldscherm niet pakken nog steeds aanwezig. Vorige week kreeg ik echter een blauw scherm met o.a. ' dumping memory'. Bij opnieuw opstarten hoor ik soms weer de 4 piepjes ( en hij gaat dan ook niet aan ), en mijn beeldscherm lijkt wel kapot. Overal gele lijntjes en als ik de computer opstart allemaal rare tekens over mijn beeldscherm verspreid zoals $ en * etc.

Hij gaat nu wel weer aan, maar bij het opstarten van een spel ( bijvoorbeeld Fallout 3 biggrin.gif ) krijg ik weer een blauw scherm en valt hij uit.

Verder is het voorgekomen dat hij mijn grafische kaart helemaal niet meer zag ( is deze het probleem? )

Ik wil alles eraan doen om jullie te helpen om mij te helpen! biggrin.gif

Verder vind ik het al geweldig dat sommige mensen zich zo inzetten om anderen te helpen.

Mijn video kaart is Nvidea GeForce 9600 GSO, ik heb er 2 volgens mij, omdat ik 2 beeldschermen gebruik ( nu niet meer omdat ik dacht dat het de computer meer zou belasten ). Er zit dan ook een 'tussenstukje' tussen mijn blauwe beeldscherm draad en de ingang in de computer.

In de bijlage is de informatie die dxdiag mij verschaft.

DxDiag.txt

aangepast door nederland12388
Link naar reactie
Delen op andere sites

Download en installeer Speccy.

Tijdens de installatie heb je nu de mogelijkheid om Nederlands als taal te selecteren.

speccy.png

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " Bestand - Publiceer Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Wil je in woord en beeld zien hoe je een logje van Speccy maakt en plaatst kun je dat Hier lezen.

Ook Dit (KLIK) filmpje laat zien hoe je een Speccy-logje kan plakken in je antwoord.

Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware ;-).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haal de stekker even uit het stopcontact en druk meerdere keren op de startknop om je hardware volledig stroomloos te maken.

Neem voor de zekerheid een metalen en geaard voorwerp vast om je zelf te ontladen.

Haal de grafische kaart eens uit je pc en plaats ze nadien terug, hou zit het dan met het probleem?

Je kan tevens je geheugen eens testen met MemTest86+ een handleiding en downloadlocatie vind je alvast hier.

Wat is het resultaat van de geheugentest?

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.