Ga naar inhoud

Windows XP niet meer goed te krijgen.

luxsat

Aanbevolen berichten

Ik heb hier een wat oudere laptop die ik gebruik als reserve en die werd hoe langer hoe trager zover zelf dat het gewoon niet meer werkbaar was. Daarom besloot ik hem te herinstalleren.

Het herinstalleren was geen probleem en alles werkte prima tot de Windows XP updates massaal begonnen binnen te vallen.

Eens die er allemaal op waren was het terug over met de goede werking en sta ik terug zover als voor de installatie.

Of hier een oplossing voor is weet ik niet maar als ik hem terug installeer ben ik wel van plan die Windows update uit te zetten. Of hebben jullie betere ideeën ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 31
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik heb die Pc en schijven hier nu niet op locatie maar het is inderdaad wel een oudere versie Windows Xp Home edition en die bestaat uit drie verschillende schijven.

Installatie keuze is er niet en je moet gewoon de procedure volgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste

De laptop met bijhorende Windows is aangekocht bij een erkend Windows verdeler dus met de CD is niets mis.

Aangezien dit ook een Originele verspreide versie is verwacht ik toch dat alles normaal zonder problemen zou moeten werken.

Uiteindelijk zij gelijk welke versie het is , ik zoek naar een oplossing om zonder kosten nog van de laptop te kunnen genieten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download en installeer Speccy.

Tijdens de installatie heb je nu de mogelijkheid om Nederlands als taal te selecteren.

speccy.png

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " Bestand - Publiceer Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Wil je in woord en beeld zien hoe je een logje van Speccy maakt en plaatst kun je dat Hier lezen.

Ook Dit (KLIK) filmpje laat zien hoe je een Speccy-logje kan plakken in je antwoord.

Na het plaatsen van je logje wordt dit door een expert nagekeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom is bij u de eerste partitie waar waarschijnlijk XP op staat in FAT32 geformateerd en niet NTFS?

Daarbij is maar liefst 21,2 Gb gebruikt.

Dat kan nooit van XP + update zijn.

Nochtans hebt je in de tweede partite NTFS indeling.

Maar ook daar is veel ruimte in beslag genomen.

Best een deel ervan indien het om data gaat over te zetten naar externe harddisk.

Door het feit dat er veel data staan op uw harddisk kan ik ook niet voorstellen om de swap te verhogen gezien het feit dat je 512 Mb geheugen hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.