Ga naar inhoud

Computer doet helemaal niks meer!


Ishiida

Aanbevolen berichten

Beste forumlezers,

Na een avondje stappen kwam ik thuis en viel me op dat mijn computer uit stond. Geprobeerd aan te drukken maar er gebeurde helemaal niets. Geen geluid, licht of wat dan ook.

Ik ben vervolgens naar bed gegaan en heb de volgende dag gekeken wat er aan de hand zou kunnen zijn.

Op internet rond gesnuffeld en heb verschillende voedingskabels gechecked, werkte niet. Andere stopcontacten werkten ook niet. Kast opengemaak, geen groen lampje dan brandde op het MOBO, vervolgens iets gevonden over het testen van je voeding m.b.v een paperclip, wat ook geen enkele reactie opleverde. Stekkertjes nagelopen, stofvrij gemaakt m.b.v speciaal stoffertje en een stofzuiger erbij.

Nou denk ik zelf aan de voeding, en ben van plan morgen een nieuwe te kopen. Maar ben toch wel benieuwd naar enige ideeen van de mensen hier! De specs van mijn computer kan ik naderhand posten als dat nodig is.

Mvg en bijvoorbaat dank,

Ishiida

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haal de stekker even uit het stopcontact en druk meerdere keren op de startknop om je hardware volledig stroomloos te maken.

Neem voor de zekerheid een metalen en geaard voorwerp vast om je zelf te ontladen.

Kijk eens in je pc hoeveel geheugen latjes erin zitten. Als er meerdere zijn probeer dan eens op te starten met één latje.

Mocht dat niet helpen dan wissel je de geheugen latjes eens onderling zodat er maar steeds één aanwezig is in je pc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je reactie. Bedoel je met de geheugen latjes de RAM plaatjes? En over dat ontleden had ik eerder wat gelezen. Leverde geen werkende computer op!

---------- Post toegevoegd om 00:54 ---------- Vorige post was om 00:53 ----------

Ontladen bedoel ik na natuurlijk :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.