Ga naar inhoud

Groen Scherm = Even Geduld

Jaguar

Aanbevolen berichten

hallo,

Ik krijg nu voor de 2de keer in +/- 10 dagen , als ik mijn pc opzet bij 't opstarten een groen scherm waarin staat : Even Geduld..... dan gaat dat weg en komt er op dat ik kan kiezen tusen Veilige Modus en Laatst Bekende Conf. of Wind.Normaal Starten , als ik op t' laatste klik dan herbegint het opnieuw met dat groen scherm , als ik pc af en aan zet hielp het de 1ste keer maar vandaag niet , heb toen op Laatst bekende juiste configuratie geklikt en toen ging alles weer door.

Heb geen soft of hardware geinstalleerd de laatse week , daarvoor Windows Live Mail doch was er al en 4 tal dagen op als probleem begon.

Wat kan hiervan de oorzaak zijn en kan ik daar zelf iets aan doen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

meestal als je dat scherm krijgt is dat gewoon omdat de pc daarvoor eens tijdens het starten uitgevallen is om een of andere reden. Dat kan een crash geweest zijn, maar dat kan vb ook de stroom die uitvalt / manueel resetten / afsluiten van je pc zijn.

Veel kwaad kan dat niet als dat eenmalig voorkomt, als zich dat blijft herhalen moet je er toch eens naar kijken wat dat is.

Het enige wat ik je nu zou aanraden is om eventjes je harde schijf op fouten te controleren. Hoe je bij Vista (ga ik vanuit dat je hebt; aangezien je over een groen scherm praat & xp standaard een voorkeur heeft voor blauw) een schijfcontrole start weet ik niet. Bij XP is dat op de commandline "chkdsk C: /f" invoeren...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is niet dat hij crasht of de stroom uitvalt het is als ik hem na dat ik hem 's avonds hebt afgezet hem de dag nadien terug opzet

Het is nu de 3de keer in 2 weken, vandaag ging hij vlot door eerst groen csherm met even geduld en een beetje nadien startte hij gewoon verder op.

Heb XP geen Vista , en heb mijn harde schijf op fouten gecontroleert en er waren GEEN fouten.

Is wel vervelend dt groen scherm .:help::rolleyes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo Yannick,

heb geprobeerd om ereen foto van te maken maar gaat niet ,

die groene kleur komt niet door en de flits zit er in,sorry.

Verder laat ik jullie weten dat ik systeemherstel heb gedaan van voor de installatie van Windows Live Mail en alles is nu terug normaal en 't groen scherm met : Een ogenblik geduld aub........ is nu weg.

Zal dus maar verder doen met m'n vorige versie van Windows Live Messenger - Hotmail-MSN de 8.1.

Spijtig want ik vond hem niet slecht.:top:

Link naar reactie
Delen op andere sites

oke :) blij dat het opgelost is in iedergeval :)

anders volgende keer eens een foto maken zonder flitser ;)

ben toch best benieuwd naar hoe dat er uit ziet want op google zijn er ook geen plaatjes te vinden helaas :(

(alleen deze, maar deze komt denk ik niet overeen met wat u bedoelt)

1671872305_de1976da06.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

:thumpdown: aiaiai, toen ik daarnet m'n pc opstartte was dat Groen Scherm daar weer terug,

Doe hierbij een foto ( voor zo goed als mogelijk) hier in bijlage , het is zoals dat groen scherm in vorig antwoord alleen staat er enkel :

Een ogenblik geduld ....... op.

Dus zal het niet aan de installatie van die Windows Live Mail liggen.

weet er anders nog iemand raad???

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat je kan proberen om fouten in de belangrijke windowsfiles uit te sluiten is je windowscd in de pc leggen.

Dan start - uitvoeren en daar "sfc /scannow" intikken zonder de "jes erbij. Duw dan op enter & hij gaat al je systeemfiles beginnen controleren of ze wel goed zijn. Indien niet vervangt hij ze

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.