Ga naar inhoud

geen verbinding maken met modem telenet

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb het volgende probleem. Ik heb zonet een draadloze modem van Telenet geïnstalleerd. Ik heb na de installatie geen probleem gehad met het verbinden met het netwerk met mijn laptops. Deze laptops hebben beide Windows 7.

Met mijn vaste PC (vista) lukt het echter niet. Ik krijg steeds het volgend bericht als ik een verbinding wil maken:

'Voor het maken van een verbinding met dit netwerk zijn aanvullende aanmeldgegevens nodig'

Als ik dan klik op de 'aanvullende gegevens voor aanmelden opgeven of selecteren' krijg ik het volgende veld:

'referenties opgeven'

gebruikersnaam

wachtwoord

aanmeldingsdomein

Nu is mijn vraag, wat bedoelen ze hiermee? Is dit de login van telenet want ik heb deze al ingegeven maar dit lukt niet.

Alvast bedankt voor jullie hulp

grt

Scaldis

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik op het netwerkcentrum klik kan ik de optie 'geavanceerde instelling voor delen' gewoon niet terugvinden.

Wel staan er volgende opties:

computers en app beheren

verbinding met een netwerk maken

draadloze netwerken beheren

verbinding of netwerk instellen

enz...

Mijn systeem is Vista Home premium. Misschien zit er hier ook een verschil in?

Grt

Link naar reactie
Delen op andere sites

De twee laptops met windows 7 hebben elk als thuisnetwerk de telenet modem. De vista pc kan geen connectie maken dus deze heeft geen enkel netwerk. Op het netwerkcentrum(VISTA) staat vermeld PCO1 met een streep naar internet. Hier staat een rood kruis over. Als ik handmatig een contact wil maken met een netwerk kan ikwel een netwerknaam opgeven, maar bij het beveiligingstype staat enkel 'Geen verificatie' 'wep' en 802.1X. Misschien ben je meer met deze info. Nogmaals bedankt dat je de moeite wil doen om dit op te lossen...

grt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Blijkbaar is er ergens een domein ingesteld.

In Windows 7:

Klik met de rechtermuisknop op Computer en dan eigenschappen.

Klik op Instelling wijzigen

Klik op Wijzigen

Daar moet je naam in werkgroepnaam geven en niet domein.

Werkgroepnaam moet overal hetzelfde zijn.

Hoe je in Vista moet doen weet ik niet maar waarschijnlijk op dezelfde manier.

post-6829-1417704981,736_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.