Ga naar inhoud

Welk voedingsbron moet ik nemen als ik pc bouw?

Aanbevolen berichten

Hey ik wil binnenkort mijn eerste pc bouwen en ik heb deze onderdelen opgezocht die ik later wil kopen om zelf mijn pc te bouwen.

Behuizing: Cooler master elite 430 :embarassed:

Moederbord: GIGABYTE GA-M68MT-S2

SDD: Intel 330 SSD 120GB 2,5" 9,5mm

CPU: AMD Athlon II X2 250, sAM3

RAM: G.Skill geheugen: 8GB DDR3 PC3-12800 DC Kit

Ventilator (x3): Coolermaster 120mm sickleflow blue-led

GPU: Radeon HD 3450 AGP edition

Maar nu kom ik met de vraag. Welk voedingsbron moet ik kopen:hmmmm:? Ik dacht eerst één van 300W maar ben bang dat dat niet genoeg zou zijn. Misschien iemand met ervaring die mij kan helpen?

alvast bedankt,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb even het topic verplaatst naar het Aan- en Verkoopadvies subforum.

Met een degelijke voeding van 300 watt heb je zeker genoeg voor deze samenstelling, maar als je later wilt gaan upgraden is een hogere voeding wel aangewezen. Een aanrader is de Corsair CX400, veel prestaties voor weinig geld.

Ook wil ik nog even vermelden dat bovenstaande samenstelling erg verouderd is, voor dat geld kan je tegenwoordig een veel betere systeem samenstellen. Indien je dit wenst, kunnen we voor je een samenstelling op maat maken. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

1. Waarvoor heb ik een PC nodig ? - Voor games en schoolwerk
  2. Wat is mijn budget ? - Ongeveer €500
  3. Een merkcomputer of een samenstelling ? - Een samenstelling van verschillende merken van goede kwaliteit.
  4. Ga ik overklokken ? - Heb zelf geen ervaring mee maar wil geen risico dus neen.
  5. Ga ik later upgraden ? - Ja, ik ga later upgraden
  6. Heb ik al die nieuwe functies wel nodig ? - neen, ik wil wel voor goedkoop gaan.
  7. Ga ik zelf assembleren ? - Zelf zodat ik er uit kan leren en ervaring kan op doen.
  8. Heb ik een besturingssysteem nodig ? - Voorlopig nog geen besturingssysteem, later wel. (windows 7 waarschijnlijk)
  9. Ga ik zelf installeren ? - Zelf installeren
  10. Heb ik een voorkeur aan onderdelen ? - De behuizing wel maar rest wil ik goedkoop en zo goed mogelijk houden
  11. Heb ik nog randapparatuur nodig ? - Neen heb zelf nog liggen. (geen monitor/muis/toetsbord/speaker)
  12. Heb ik specifieke wensen ? - Zo goed en goedkoop mogelijk.
  13. Woont u in Nederland of België, wil u bestellen bij een specifieke (web)winkel ?- Geen specifieke, verschillende webwinkels ( liefst in België ) Ik woon zelf in België.
    alvast bedankt :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.