Ga naar inhoud

email

Aanbevolen berichten

Mijn mailbox in Outlook Express is vrij goed gevuld.

Ik kan mijn ontvangen mails echter niet meer verwijderen...

Het openen van de mails is echter bij een aantal berichten ook niet eens meer mogelijk.

Kan ik de mails toch nog op één of andere manier verwijderen?

Alvast dank om mij uit de nood te helpen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb wel een ideetje.

Is het oké om al je verzonden items ineens te verwijderen?

Want Outlook bewaart alle mails van 1 folder in 1 bestand.

Dit is wat je dan moet doen:

Ga naar "start" kies "zoeken"

Kies "Alle bestanden en mappen"

vul in het bovenste lijntje "*.dbx" in (zonder aanhalingstekens weliswaar)

en laat zoeken.

Binnen de kortste keren zie je de namen van je folders in Outlook verschijnen

Hier kan je "Verzonden items.dbx" normaalgezien zonder problemen verwijderen

(door het te selecteren en rechtermuisklik "verwijderen" te kiezen of gewoon "delete" te drukken op je toetsenbord),

Outlook maakt wel een nieuwe lege aan

(Als je op zeker wil spelen kan je het eventjes anar een andere locatie verschuiven en later verwijderen.)

Ik hoop dat je hiermee geholpen bent, laat zeker iets weten :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je probleem zit (blijkbaar) in je Postvak IN en Killer Queen gaat aan de slag met je Verzonden Items. Daarmee zal je je problemen normaal niet kunnen oplossen, want mogelijk zijn er meer bestanden van OE corrupt of beschadigd.

Toch moet je de door Killer Queen voorgestelde procedure (maar wel wat meer uitgebreid) uitvoeren, door ALLE .dbx-bestanden te verplaatsen naar een andere locatie op je PC. Maak bvb. op je bureaublad een nieuwe map "Berichten" aan en kopieer alle .dbx-bestanden naar deze map. Let op : deze .dbx-bestanden kan je met een gewone zoekopdracht niet vinden, omdat het "verborgen bestanden" zijn. Je moet dus eerst deze "verborgen bestanden" zichtbaar maken om heel dit boeltje te kunnen uitvoeren.

Als je alle .dbx-bestanden verplaatst hebt, start je OE terug op, er worden nieuwe (lege) mappen aangemaakt en je OE moet terug perfect werken. Test dit uit door een berichtje naar jezelf te verzenden en dan te controleren of je dit wel kan verwijderen in je Postvak IN. Dan be je zeker dat je met een cleane OE aan de slag kan.

Plaats dan de .dbx-bestanden - één na één - terug naar de standaardlocatie waar ze zich bevonden (normaal is dat hier) : C:\Documents and Settings\Gebruikersnaam\Local Settings\Application Data\ Identities\... lang cijfer\Microsoft\Outlook Express met uitzondering van je bestand Postvak IN.dbx.

En probeer dan opnieuw of alles bij OE terug optimaal functioneert. Is dit zo dan moeten we de berichten uit je oude Postvak IN nog terug halen naar je nieuwe OE. Maar dat is een volgende stap, waarbij we eerst zeker moeten zijn of al het voorgaande correct werkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.