Ga naar inhoud

herstel Outlook 2007 na hard disk crash

Aanbevolen berichten

Onlangs is de hard disk van mijn oude laptop gecrasht. Ik heb nu een nieuwe gekocht. Gelukkig maak ik regelmatig back-ups met de back-up optie van Windows. Ik heb de laatste back-up teruggeplaatst op de nieuwe laptop, maar de .pst bestanden van Outlook 2007 (email, agenda en contacten) zijn (blijkbaar) niet teruggeplaatst, want als ik het nieuw geinstalleerde Outlook open, zijn die er niet. Ik kan ze ook niet op een andere plaatst terugvinden, dus importeren van de betreffende .pst bestanden lukt me dus ook niet. Als ik kijk wat erin het back-up bestand staat dat zich op een externe harde schijf bevindt, dan zijn die bestanden wel aanwezig maar gecomprimeerd en dus niet leesbaar, c.q.importeerbaar in Outlook 2007.

Ik weet niet hoe ik verder moet om die essentiele data toch terug te halen. Wie kan mij raad geven?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt Outlook 2007 opnieuw geïnstalleerd, als je een backup gemaakt hebt en dan terug gaat plaatsen zit Outlook daar toch ook bij, waarom dan opnieuw installeren :hmmmm:.

Op welke partitie stonden je Outlook bestanden op de oude schijf, en op welke stationsletter werk je nu?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt Outlook 2007 opnieuw geïnstalleerd, als je een backup gemaakt hebt en dan terug gaat plaatsen zit Outlook daar toch ook bij, waarom dan opnieuw installeren :hmmmm:.

Op welke partitie stonden je Outlook bestanden op de oude schijf, en op welke stationsletter werk je nu?

Nee, een windows backup bestand 'doet' alleen data, niet de programma's zelf. Die moet je na een crash weer opnieuw installeren op de nieuwe schijf, waarna je de data weer terug kunt zetten m.b.v. Windows backup. Alleen voor Outlook werkt dat niet blijkbaar. Ik heb het nu zo opgelost dat ik de 'restore' van de data in een aparte map op mijn harde schijf heb laten plaatsvinden, waarna ik in die map op de juiste lokatie (C:/mapnaam/c/users/mijnnaam/AppData/local/Microsoft/Outlook de betreffende .pst bestanden, waaronder outlook.pst kon terugvinden. Daarna was het opnieuw importeren van de bestanden in Outlook geen probleem meer, wel een langdurig werkje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, een windows backup bestand 'doet' alleen data, niet de programma's zelf. Die moet je na een crash weer opnieuw installeren op de nieuwe schijf, waarna je de data weer terug kunt zetten m.b.v. Windows backup.

Volgens mij kan je via Windows backup WEL een volledige backup maken van je systeem inclusief programma's, je kiest er gewoon systeemkopie.

Dat jij die niet gebruikt hebt, dat kan.

Via deze link lees je meer over het maken van een volledige systeemkopie via de Windows backup functie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij kan je via Windows backup WEL een volledige backup maken van je systeem inclusief programma's, je kiest er gewoon systeemkopie.

Dat jij die niet gebruikt hebt, dat kan.

Via deze link lees je meer over het maken van een volledige systeemkopie via de Windows backup functie.

Klopt, maar ik had op de oude laptop Vista Home, zonder die mogelijkheid om een systeemkopie te maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar je probleem heb je zelf opgelost als ik het goed begrijp?

Dan wens ik je nog veel PC plezier.

Als je binnen dit topic verder geen vragen of problemen meer hebt, mag je dit onderwerp afsluiten door een klik op de knop +Markeer als opgelost die je links onderaan kan terugvinden…zo blijft het voor iedereen overzichtelijk.

Uiteraard kan je in geval van nieuwe/andere problemen steeds weer een nieuw topic openen…:top:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na een crash van mijn oude laptop is het me gelukt alle data van Outlook 2007 weer terug te halen naar de nieuwe laptop (draait op Windows 7 Home). Daarvoor was o.m. nodig dat ik alles in de meest recente back-up file die op een externe harde schijf stond, moest uitpakken in een aparte folder op de nieuwe interne harde schijf, zodat de .pst bestanden van Outlook weer toegankelijk werden. Die folder met de uitgepakte back-up is natuurlijk heel groot, en na het terugzetten van de Outlook data, niet meer noodzakelijk. Bij het verwijderen van de bestanden in de map stuit ik nu op het probleem dat sommige files en directories niet meer te verwijderen zijn want als Administrator heb ik er geen autorisatie voor. Rechts klikken op de naam, properties en security zou de mogelijkheid moeten geven om de autorisaties aan te passen, maar alles is grijs en niet te veranderen.

Weet iemand hoe ik dit probleem kan omzeilen en alsnog dit soort bestanden/directories kan verwijderen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb je nieuwe topic verplaatst naar dit topic...zo blijft alles ivm deze problematiek samen en bewaren we het overzicht.

Beste Asus, jij bent de moderator en gaat er dus over, maar m.i. is mijn tweede vraag wezenlijk anders van inhoud dan de eerste. Weliswaar is de aanleiding voor beide vragen gelijk, het crashen van mijn oude laptop, maar de tweede vraag is in essentie hoe bestanden die door SYSEM of CREATOR zijn aangemaakt, en niet voor de Aministrator of User toegankelijk zijn, toch van de schijf te verwijderen zijn. Dat laatste heeft niets met Outlook van doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt, maar nu staat je ganse problematiek samen...ook niet onbelangrijk voor de tipgevers.

Bovendien werd je geholpen door clarkie die aardig wat ervaring heeft met Outlook 2007, door hier verder te gaan kreeg hij nu reeds melding dat er nieuwe post is in je topic...twee vliegen in één klap dus... ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.