Ga naar inhoud

Zelf PC samenstellen

Aanbevolen berichten

Ik ben van plan om zelf een PC in elkaar te steken met een vriend die er al enige ervaring mee heeft. De PC zal voornamelijk gebruikt worden voor het maken van grafische elementen en webdesign. Ook mag er af en toe een game op gespeeld worden en ik wil ook gebruik maken van video-editing of het renderen van video's.

Dit zijn de onderdelen:

Behuizing: COOLERMASTER Elite 310 (black/silver, no psu, atx)

Processor: INTEL Core i5 3550 (3.3 ghz, 6 mb, s1155, 77 watt, boxed)

GPU: GAINWARD GeForce GTX 550 Ti GS (1000 mhz, 1024 mb, DDR5, 4400 mhz, 192 bit, 11, fan)

HDD: WESTERN DIGITAL Caviar Green (1000 gb, sata/600, 7200 rpm, 64 mb, 3.5")

Geheugen: CORSAIR XMS3 (8192 mb, 1600 mhz, CL9, 1.65 v, non-ecc, kit of 2)

Voeding: OEM computer voeding (650 watt, atx)

Optische drive: NEC DVD ReWriter AD-7280S (24x, sata, black)

Alleen het moederbord heb ik nog mijn twijfels over. ofwel ASROCK P67 Pro3 SE of ASROCK Z75 Pro3. De P67 is ongeveer 12 euro goedkoper dan de Z75. Kan iemand mij vertellen waarom dit zo is en wat dan de beste keuze zou zijn?

Want vinden jullie van deze samenstelling? Zijn er misschien nog onderdelen die jij zou veranderen? Het mag natuurlijk niet echt duurder zijn. Ik kom nu aan 665 euro met deze samenstelling en hoger denk ik niet echt te gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou hier toch voor een andere voeding kiezen, een Corsair CX500 of CX600. Ga je overklokken? Het Z75 moederbord van ASRock is beter dan de P67. De P67-variant is namelijk al wat verouderd.

Waarom precies is een CX 500 of 600 beter dan de huidige, en ga ik dan genoeg watt hebben om alles te draaien?

Als je bedoelt of ik de CPU ga overklocken: Nee, dat is immers ook niet mogelijk met dit model denk ik. En over de Z75 wat is er dan precies beter dan de P67? wat is het voordeel?

Sorry dat ik alles precies wil weten maar ik wil echt zeker zijn :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.