Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Na computercrasch :rofl: een nieuwe pc aangeschaft met windows 7 besturing, alles loopt ok behalve mijn printer!:dong: ik heb een HP Laserjet 6P, wel met paralel naar usb printerkabel. Steek ik de printkabel in een van de usb poorten aan de achterzijde krijg ik steeds volgende melding " Apparaat is geeinstalleerd " doch als ik ga zien in het configuratie scherm zie ik volgende " Onbekend (1) IEEE-1284 controller " maar zeker geen printer. Steek ik de printkabel in een van de usb poorten aan de voorkant, installeert de printer zich, is ook zichtbaar in het configuratie scherm, kan ook printen maar print uitsluitend brabbeltaal met allerlei vreemde tekens voor en tussen de teksten!!!.

Mijn vraag is nu: weet iemand raad hiervoor om dat euvel op te lossen liefst met printeraansluiting aan de achterzijde, kwestie van de kabel rompslorp he.

Alvast bedankt,

Paverancee

Geplaatst:

Printer install is ok, poort ok, printen van documenten werkt maar print eerst twee bladen met in de linker bovenhoek twee tekens een klavertje en een lachend gezicht en dan het document maar met diverse tekens voor en op elke lijn !!.

Kan dit opgelost worden?

Geplaatst:

Vanuit alle programma's, als ik naar configuratie scherm/printers ga zie ik een afbeelding van een HP printer maar niet die van mij, ondanks dat er wel de juiste beschrijving bij staat.

Geplaatst:
Printer install is ok, poort ok, printen van documenten werkt maar print eerst twee bladen met in de linker bovenhoek twee tekens een klavertje en een lachend gezicht en dan het document maar met diverse tekens voor en op elke lijn !!.

Kan dit opgelost worden?

Zou er sprake kunnen zijn van malware of....:hmmmm:

We zullen eerst eens nagaan of malware of virussen de oorzaak zijn van je probleem.

1. Download HijackThis.

Klik op HijackThis.msi en de download start automatisch na 5 seconden.

Bestand HijackThis.msi opslaan. Daarna kiezen voor "uitvoeren".

Als je geen netwerkverbinding meer hebt, kan je de download doen met een andere pc en het bestand met een usb stick overbrengen

Als je enkel nog in veilige modus kan werken, moet je de executable downloaden.

Sla deze op in een nieuwe map op de C schijf (bvb C:\hijackthis) en start hijackthis dan vanaf deze map.

De logjes kan je dan ook in die map terugvinden.

2. Klik op de snelkoppeling om HijackThis te starten (lees eerst de rode tekst!)

Klik ofwel op "Do a systemscan and save a logfile", ofwel eerst op "Scan" en dan op "Savelog".

Er opent een kladblokvenster, hou gelijktijdig de CTRL en A-toets ingedrukt, nu is alles geselecteerd. Hou gelijktijdig de CTRL en C-toets ingedrukt, nu is alles gekopieerd. Plak nu het HJT logje in je bericht door CTRL en V-toets.

Krijg je een melding ""For some reason your system denied writing to the Host file ....", klik dan gewoon door op de OK-toets.

Let op : Windows Vista & 7 gebruikers dienen HijackThis als “administrator” uit te voeren via rechtermuisknop “als administrator uitvoeren". Indien dit via de snelkoppeling niet lukt voer je HijackThis als administrator uit in de volgende map : C:\Program Files\Trend Micro\HiJackThis of C:\Program Files (x86)\Trend Micro\HiJackThis. (Bekijk hier de afbeelding ---> Bijlage 12634)

Wil je in woord en beeld weten hoe je een logje met HijackThis maakt en plaatst op het forum, klik dan HIER.

3. Na het plaatsen van je logje wordt dit door een expert (Kape of Kweezie Wabbit) nagekeken en begeleidt hij jou verder door het ganse proces.

Geplaatst:

Bij "Do a systemscan and save a logfile" krijg ik volgende melding:

"notepad C:\Windows\system32\Drivers\ets\host" foutmelding en reageert niet daar ik Windows onder 'system64' draai ?

Geplaatst:
daar ik Windows onder 'system64' draai ?

Wat bedoel je daar mee?

Dat je een Windows 64 bit versie hebt?

Klik ofwel op "Do a systemscan and save a logfile", ofwel eerst op "Scan" en dan op "Savelog"

probeer eens eerst op scan te drukken en dan op savelog.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.