Ga naar inhoud

Pioneer DVD RW DVR105


VUUR

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Ik heb een redelijke oude computer met windows XP. Hij werkt nog naar behoren maar de laatste tijd doet de dvd-brander het niet. Hij doet helemaal niks meer, zowel niet branden als lezen. Als ik er een dvd instop lijkt het alsof deze gaat opstarten maar na een tijdje hoor je alleen nog maar een tikkend geluid.

Als ik naar de apparaatbeheer ga, zie ik mijn dvd brander staan als ik deze dan open staat er dat het apparaat correct werkt terwijl hij het niet doet. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Alvast bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gezien de leeftijd van de brander is de kans reeel dat deze overleden is uiteraard,en afgaande op dat wat je zegt over dat geluid gaat mijn vermoeden alleszins die richting uit.

Nu wat nog te proberen valt is het verwijderen van de upper en lower filters in het register van windows waarna je een herstart uitvoert.

Ook een firmware update zou nog kunnen werken maar ik vrees een beetje dat die niet meer te vinden is.

We zullen beginnen bij het begin en dus eens zien wat het verwijderen van die upper/lower filters ons brengt en daarvoor neem je best deze site even door en meerbepaald de tips voor XP.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.