Ga naar inhoud

[OPGELOST] MSN Virus

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb deze site gevonden door op Google te zoeken naar mogelijk MSN virus.

Heb namelijk ook zo'n venstertje gekregen met een link om een webpagina te bezoeken waar ik foto's kon gaan bekijken.

Op zich is er nadien niets speciaals gebeurd met mijn PC, tot vandaag toen ik enkele meldingen kreeg via MSN dat ze de pagina niet konden openen, ik heb dus zelf ook zo'n link doorgestuurd naar mijn contacten.

Virusscan heeft niets opgeleverd ...

In bijlage m'n logfile van die HijackThis.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Vriendelijke groeten

hijackthis31-03-08.txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je nog enig idee wat er in dat venstertje stond ? Want op het eerste zicht lijkt de schade nogal mee te vallen. Maar wil je voor alle zekerheid nog eens even dit uitvoeren :

Download Combofix en zet het op je Bureaublad.

Dubbelklik op Combofix.exe en volg de instructies, aanvaard de disclaimer door y te typen. Tijdens het runnen van de fix, NIET in het venster klikken, want dit zal je pc doen vasthangen.

Wanneer de fix voltooid is en na herstart, zal de log combofix.txt openen.

NOTA: Indien je virusscanner reageert met een melding van een scriptuitvoering, moet je dit toestaan.

Hang het log van Combofix aan je volgend bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je momenteel nog steeds problemen met de verzendingen in je MSN ? Want ook nu wijst niets op problemen. Tot slot nog even dit uitvoeren (als dit niets negatiefs laat zien, ben je blijkbaar net ontsnapt aan een besmetting) :

Download MBAM (Malwarebytes' Anti-Malware).

Dubbelklik op mbam-setup.exe om het programma te installeren.

Zorg ervoor dat er een vinkje geplaatst is voor Update Malwarebytes' Anti-Malware en Start Malwarebytes' Anti-Malware, Klik daarna op "Voltooien".

Indien een update gevonden werd, zal die gedownload en geïnstalleerd worden.

Wanneer het programma volledig up to date is, selecteer dan in het tabblad Scanner : "Snelle Scan", daarna klik op Scan.

Het scannen kan een tijdje duren, dus wees geduldig.

Wanneer de scan voltooid is, klik op OK, daarna "Bekijk Resultaten" om de resultaten te zien.

Zorg ervoor dat daar alles aangevinkt is, daarna klik op: Verwijder geselecteerde.

Na het verwijderen zal een log openen en zal er gevraagd worden om de computer opnieuw op te starten. (Zie verder)

De log wordt automatisch bewaard door MBAM en kan je terugvinden door op de "Logs" tab te klikken in MBAM.

Indien MBAM moeilijkheden heeft met het verwijderen van bepaalde bestanden zal het enkele meldingen geven waar je OK moet klikken.Daarna zal het vragen om de Computer opnieuw op te starten... dus sta toe dat MBAM de computer opnieuw opstart.

Kopieer en plak de inhoud van het logje in je volgend antwoord, samen met een nieuw HijackThis log.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat mij betreft is dit terug OK. Je kan je Messenger terug installeren.

Verwijder vóór je die nieuwe installatie doet, nog eerst even de gebruikte tooltjes, doe even een diepere cleaning en verwijder de bemette herstelpunten.

Verwijder Combofix: Start -> Uitvoeren en typ: combofix /u

Combofix wordt verwijderd en een nieuw systeemherstelpunt wordt aangemaakt.

Verwijder Malwarebytes.

Download CCleaner.

Installeer het en start het op. Klik in de linkse kolom op “Opties”. Selecteer het tabblad ‘Geavanceerd’ en haal het vinkje weg voor “Verwijder alleen tijdelijke bestanden in de Windows systeemmap die ouder zijn dan 48 uur” en sluit hierna het programma.

Start CCleaner op en klik in de linkse kolom op “Cleaner”. Klik achtereenvolgens op ‘Analyseren’ en 'Opschonen'. Klik vervolgens in de linkse kolom op “Register” en klik op ‘Scannen voor fouten’. Als er fouten gevonden worden klik je op ”alle fouten herstellen” en ”OK”. Sluit hierna CCleaner terug af.

Het is aangewezen om de bestaande herstelpunten te verwijderen (daar zitten besmette herstelpunten tussen die je eventueel zou kunnen terugzetten) door systeemherstel tijdelijk uit te schakelen.

- Ga naar Start/Alle programma's/Bureau-accessoires/Systeemwerkset/Systeemherstel.

- Klik in de linkerhelft van het venster op "Instellingen van systeemherstel".

- Zet een vinkje voor "Systeemherstel uitschakelen".

- Klik "Toepassen".

- Windows vraagt of je dat zeker weet.

- Klik "Ja".

- Klik "OK".

- Start de pc opnieuw op.

- Ga weer naar Start/Alle programma's/Bureau-accessoires/Systeemwerkset/Systeemherstel.

- Je krijgt de melding: "Systeemherstel is uitgeschakeld. Wilt u systeemherstel nu inschakelen?"

- Klik "Ja".

- Verwijder het vinkje voor "Systeemherstel uitschakelen".

- Klik "Toepassen".

- Klik "OK".

- Start de pc opnieuw op

- Er is nu een nieuw herstelpunt aangemaakt.

That’s it ! En mochten er nog problemen zijn, dan hang je hier maar terug aan de bel :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Kape,

Ik heb soms nog een ander probleem met m'n PC, als ik mijn e-mail in m'n Postvak IN selecteer, gebeurt het soms dat meerdere e-mails tegelijk geselecteerd worden, hoewel ik echter maar één e-mail aanklik.

Op m'n bureaublad is het dan meestal net hetzelfde, je selecteerd 1 item en alle andere snelkoppelingen, mappen, ... die erboven staan worden mee geselecteerd.

Als ik de PC afsluit en opnieuw opstart is deze fout verdwenen, maar deze komt af en toe toch nog terug.

Komt dit je bekend voor?

Vriendelijke groeten

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 3 maanden later...

De problemen met spyware en/of virussen zijn opgelost. Wil je nog verder gaan met je andere probleem, post dit dan in de passende rubriek en dan wordt er daar vast naar gekeken. Ondertussen gaat er op dit onderwerp een "slotje".

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.