Ga naar inhoud

Verbeteren bereik modem Telenet

Aanbevolen berichten

Beste,

Momenteel is mijn internet-thuissituatie als volgt :

Telenet komt garage binnen en heeft daar een installatie geplaatst, vandaaruit wordt de Digicorder gestuurd via ethernet-kabel en het telefoonverkeer en loopt er een kabel naar de bureau (zie foto hieronder)

post-18873-1417704986,9961_thumb.jpg

In het bureau is de Telenet Fibernet Modem Motorola geplaatst (zie foto hieronder).

post-18873-1417704986,9739_thumb.jpg

Hierop is mijn vaste PC aangesloten en van hieruit vertrekt dus ook het draadloze signaal.

In de tuin (buiten op terras) heb ik nauwelijks verbinding. Dus mijn laptop gebruiken op mijn terras is momenteel niet mogelijk. Soms wel bereik (een beetje), dan weer ook niet.

Ik denk eraan om ofwel een nieuwe modem te kopen (type Linksys E4200) of een repeater.

Hier heb ik volgende vraagjes over :

1. Wat is best : Nieuwe router (en dan draadloos signaal uitschakelen van telenet-modem) of een repeater plaatsen ergens in huis

2. Kan ik ook een draadloze modem bijplaatsen in de garage en aansluiten op de bakjes van Telenet (de vaste PC moet wel nog blijven werken). Ik weet niet of dit kan.

Iemand een beetje raad ?

Thx !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Linksys E4200 is een router.

Als je vanuit de terras wel verbinding hebt maar niet voldoende dan kan je best een repeater nemen anders kan je best een range extender nemen.

In beiden gevallen hebt je geen netwerkkabel nodig.

In de garage kan je best zoals boven is vermeld of indien je vanuit Telenet Fibernet Modem een kabel kan trekken naar de garage dan kan je een access-point nemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.