Ga naar inhoud

Wel internetverbinding, geen toegang tot skype, steam en dergelijke

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb gisteren een pc tweedehands van een vriend gekocht. Deze pc is via een netwerkkabel met mijn router verbonden. De netwerkadapter van de pc is een Realtec PCIe GBE Family Controller.

Hoewel mijn internet volgens windows diagnose perfect werkt, heb ik verschillende problemen ondervonden:

• Skype werkt niet, ik heb zelfs geen toegang tot hun site.
  • Steam kon ik wel installeren, maar wanneer ik het opstart, loopt het vast wanneer het programma wilt updaten.
  • Ik kan wel op de website van facebook, maar wanneer ik iets wil posten, loopt dit ook vast.
  • Windows update kan geen updates vinden wanneer ik hem naar updates laat zoeken.
  • Soms laden sites zoals hotmail en dergelijke heel traag.

Ik heb al vanalles geprobeerd, firewalls zijn allemaal uitgeschakeld, speed test van het internet is ok. Op mijn netbook en laptop heb ik deze problemen niet.

Alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Onderstaande downloaden op een ander pc en dan op usb-stick zetten.

Download CCleaner

Klik op “Download Latest Version” en dan start de download van CCleaner automatisch en gratis op.

Installeer het en start CCleaner op. Klik in de linkse kolom op “Cleaner”. Klik achtereenvolgens op ‘Analyseren’ en 'Schoonmaken'. Soms is 1 analyse niet voldoende. Deze procedure mag je herhalen tot de analyse geen fouten meer aangeeft. Klik vervolgens in de linkse kolom op “Register” en klik op ‘Scan naar problemen”. Als er fouten gevonden worden klik je op ”Herstel geselecteerde problemen” en ”OK”. Dan krijg je de vraag om een back-up te maken. Klik op “JA”. Kies dan “Herstel alle geselecteerde fouten”. Sluit hierna CCleaner terug af.

Let op dat je toolbar niet mee installeer !!

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.