Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Ikhad net gelezen op het forum hier dat XAMIRX op 26september 2007 schreef:

Hallo allemaal .

Als iemand mij kan helpen ben ik diegene erg dankbaar.

Ik heb namelijk een probleem met mijn router (denk ik ) .

het probleem is dat mn internet om de ... uitvalt

(verbinding valt weg) .

Dit probleem heb ik pas sinds ik edpnet als leverancier van mijn adsl lijn heb.

Voor edpnet had ik namelijk Belgacom , nooit problemen mee gehad , internet viel nooit uit .

maar nu gebruik ik nog steeds dezelde router misschien is deze router niet goed genoeg voor edpnet?

Ofwel heeft het met de firewall van de router te maken ofzo (of met poorten die open of dicht zijn, (zover ik weet zijn alle poorten dicht bij mij dit vormt ook een probleempje bij programma's zoals bijv soulseek of azureus)

HEt probleem doet zich ook voor wanneer meerdere internet pagina's aaan het laden zijn of als msn aan staat .

Wannneer is alleen 1 internet venster open vormt dit geen probleem voor een tijdje maar laterkan hij de pagina niet weergeven ,

ik heb ook eens naar het lampje op de router gekeken maar daar stond het lampje van online uit voor even...

Ook had ik eerder bij mijn klokje op de taakbalk (rechtsonder)

een internet verbinding staan van precies 6Mb/ps

(zoals het moet zijn van edpnet )

Na mijn herinstallatie van mijn computer heb ik dit ook niet meer

wat voor raar ding er ook nog is bijgeomen is dat ik een gateway heb ?

wat dit wil zeggen daar heb ik geen idee van ...

Mijn probleem is uiterst irritant , ik hoop dat iemand mij kan helpen en dat ik jullie genoeg informatie heb gegeven op dit late tijdstip ...

Met vriendelijke groeten Amir

ten slotte heb ik ook nog iets opgemerkt , Als het lampje online op de router uitgaat / knippert, dan is het lampje xdsl ook uit...

misschien dat dit helpt...

Nu heb ik net hetzelfde maar dan met een andere Belgacom router die bijna hetzelfde is.

Ik werk ook af en toe met soulseek.

Wat was de oplossing bij XAMIRX want ik kan zijn discussie niet meer terug vinden en ook niet wat er op geantwoord is.

Of zijn er mensen die een antwoord weten?

Wie kan me helpen??

Geplaatst:

Volgens mij is er met je router niks aan de hand en zit de oorzaak waarschijnlijk in de kwaliteit van de lijn die geen 6Mb profiel aankan.

Ik heb een tijdje een 4Mb profiel gehad en toen had ik ook regelmatig uitval van de verbinding en soms kon ik zelfs geen verbinding krijgen. Een ticket aangemaakt bij mijn provider en ze zijn de lijn komen uitmeten en testen. Wat bleek : ik zat op 4 km van de centrale en dat was te ver om een stabiele 4 Mb verbinding te hebben. Ze hebben me toen op een lager profiel gezet en sindsdien heb ik geen uitval meer maar wel een tragere verbinding.

Je gaat dus moeten kiezen tussen een snelle verbinding die regelmatig uitvalt en een tragere die niet uitvalt. Ik zou in jouw geval toch contact nemen met de helpdesk van je provider en vragen of ze de zaak eens kunnen bekijken.

Geplaatst:

@dj ke :Ja die discussie had ik ook gevonden want het is vandaar dat ik het haalde.

toch bedankt.

@Kweezie wabbit: er zijn hier al 1 technieker geweest die kwam meten omdat centrale gemeten had dat de lijn niet goed was op telefoon gebied en dus geen goede lijn was. Toen kwamen er mensen kijken om nieuwe kabel te leggen en het zou een stuk aan de kast zijn en een stuk voor het binnen komen.

Deze mensen had hun werk gedaan (weet niet of het goed was) maar probleem nog niet opgelost.

Terug gebeld naar Belgacom en deze zei Router omrijlen. Dit was gebeurd van Philips (rood deksel) naar philips (wit deksel) maar probleem was er nog. terug router omgeruild en de router binnen gestuurd naar Belgacom voor te testen want kon ook slechte reeks zijn. Terug router geinstalleerd maar nog steeds uitval.

Vandaag komt er nog een technieker de router thuis testen want kan dus komen zoals programma's zoals Limewire, soulseek ed.

Ik gebruik Limewire niet en soulseek maar af en toe om een liedje te zoeken om in pps te verwerken.

Ben een benieuwd wat ze gaan zeggen vandaag.

Ik zit op een lijn dat 9 mb aankan maar deze word opgesplits voor Belgacom TV dus denk niet dat ze me op een lage snelheid kunnen zetten want dan kom ik er niet met Belgacom TV.

Wat zal hier de oplossing zijn????

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.