Ga naar inhoud

Macro's automatisch starten

Jen Cop

Aanbevolen berichten

Beste,

Ik wil automatisch macro's uitvoeren, ookal staat mijn pc uit.

Even kort uitleggen wat de macro doet:

In excel wordt een datum ingevuld waarna de macro een bestand opzoekt van die bepaalde datum. Het bestand wordt dan herwerkt en alle gegevens in het bestand worden in tabelvorm gegoten met gemiddelden, min, max, enz. De macro zorgt er dan voor dat het nieuwe bestand wordt opgeslagen onder een bepaalde naam met ook de ingevoerde datum (bv: wiskunde_01_05_2012).

Daarna moet ik handmatig in de aangemaakte tabel de gegevens gaan halen (gemiddelde, min, max, enz) en dit in een ander bestand kopieren (plakken gebeurt met een macro plakken speciaal).

Gegevens die nog in de tabel staan moeten dan in een nog ander bestand worden gekopieerd (dit gebeurt ook door een macro plakken).

Ik wil dit alles laten automatiseren: dus van zodra het bestand met de juiste datum aangemaakt wordtmoet de macro starten, en het kopie-paste automatisch laten verlopen.

Dit is geen korte code denk ik. Ik kan alle hulp gebruiken.

Voor de codes van de macro's stuur een mail als dit je eventueel kan helpen om te zoeken naar een oplossing.

Alvast bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet dat ik je kan helpen, maar het volgende wil ik toch ff kwijt.

Ik wil automatisch macro's uitvoeren, ookal staat mijn pc uit.

Is het zelfde als: Ik wil met mijn auto berg op wegrijden ook al staat de motor uit.

Ik wil dit alles laten automatiseren: dus van zodra het bestand met de juiste datum aangemaakt wordtmoet de macro starten, en het kopie-paste automatisch laten verlopen.

Ook dit gaat niet als je pc uit staat.

bucky

Link naar reactie
Delen op andere sites

De pc in standby is ook nog niet genoeg.

Een macro in een excel bestand werkt alleen als het bestand waarin deze staat geopend is.

Nog even de vergelijking met de auto doortrekken.

In het dashboard kastje van de auto ligt een briefje met daarin het commando 'rij van A naar B'

Als je de dashboard kastje gesloten houd zul je nooit het briefje vinden en zul je dus nooit van A naar B rijden.

Gr Willem

Link naar reactie
Delen op andere sites

oké dan, stel dat de 1e file met de hoofdmacro openstaat.

Ik voer dan een datum in, de macro haalt een file met die bepaalde datum op, herwerkt die en slaagt die op onder naam_de ingevoerde datum (2e file). Daarna zou ik automatisch in de nieuwe aangemaakte file (2e file) een bepaald bereik willen kopieren en in een ander bestand (3e file) plakken met een macro 'plakken'. Een nog ander bereik in de nieuwe file (2e file) wil ik dan kopieren en plakken in een nog ander bestand (4e file) met de macro 'plakken speciaal'.

1e file (met hoofdmacro): naam_Masterfile

2e file (nieuw aangemaakt bestand): naam_datum

3e file (met macro plakken): naam_jaar_maand

4e file (met macro plakken speciaal): naam_jaar

Momenteel kopie-paste ik handmatig, wat veel werk is. Moest ik gewoon op een knop kunnen drukken dat het automatisch voor mij doet zou dit mij een pak werk kosten. NEED HELP!

Ps: voor de code's van de macro's, stuur ik via mail.

Alvast bedankt.

Jen

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.